جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23599
منتشر شده در پنج شنبه, 11 اسفند 1401 15:53
تعداد دیدگاه: 0
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: اکنون در سمپاد در نقطه‌ای هستیم که دانش‌آموزان زیادی را در سراسر کشور داریم و باید از کمیت به سمت کیفیت حرکت کنیم و توانمندی ذهنی و عاطفی دانش‌آموزان را در راستای دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی و سرعت بخشیدن به آن تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست گفتاورد با فارغ‌التحصیلان مدارس سمپاد استان اصفهان گفت: کار کردن با بچه‌هایی که پتانسیل بیشتری دارند به‌ صورت توأمان لذت‌بخش و نگران‌کننده است و به تعبیر یکی از دوستان این بچه‌ها مثل معدن‌های اورانیوم استخراج نشده هستند با این تفاوت که اگر معدن اورانیوم استخراج نشود برای نسل‌های بعدی باقی می‌ماند ولی اگر از استعداد این بچه‌ها استفاده نشود به بیراهه می‌رود.

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) در نهج‌البلاغه که می‌فرمایند هرکس که نزدیکان از او پشتیبانی کافی نکنند و او به خودش واگذارند افراد دورتر از او بهره‌برداری می‌کنند بیان داشت: اکنون که خداوند متعال به ما فرصت داده تا از این استعدادها استفاده کنیم باید نهایت تلاش خود را در این زمینه به‌کار گیریم.

یاوری با تأکید بر این نکته که اکنون در سمپاد در نقطه‌ای هستیم که دانش‌آموزان زیادی را در سراسر کشور داریم و باید از کمیت به سمت کیفیت حرکت کنیم اذعان داشت: باید توانمندی ذهنی و عاطفی دانش‌آموزان را در راستای دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی و سرعت بخشیدن به آن تقویت کنیم و افراد را طوری تربیت کنیم که برای پیشرفت تمدن و بشریت به معنای عمیق و دقیق آن اثرگذار باشند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با تذکر درخصوص این‌که زمانی زیادی برای تربیت این چنینی نداریم اضافه کرد: مسئله بسیار جدی است زیرا جنگ جهانی تمدن‌ها شروع شده و باید اعتماد به نفس و ابزار کافی برای اثرگذاری در آینده نزدیک را در اختیار دانش‌آموزان خود قرار دهیم.

وی در مورد عواقب شکست خوردن در چنین جنگی هشدار داد و اضافه کرد: در صورتی که در این جنگ شکست بخوریم تفکر زندگی بر مبنای دین و اخلاق از بین خواهد رفت و تا مدت‌ها کسی جرئت ایستادگی در برابر غرب را به خود نخواهد داد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه