شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24161
منتشر شده در دوشنبه, 29 خرداد 1402 14:49
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرد:

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن سه خدمت حوزه طب ایرانی خبر داد و گفت: طبق مصوبه هیات دولت به منظور کاهش پرداخت از جیب مردم حداقل سه خدمت حوزه طب ایرانی تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، نفیسه حسینی یکتا، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به تکلیف وزارت بهداشت در قانون بودجه ۱۴۰۲ گفت: با توجه به تصریح قانون بر لزوم ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت به پوشش ۱۰۰ درصدی و نیز تحت پوشش قرار گرفتن حداقل سه خدمت حوزه طب ایرانی تا پایان سال و تصویب دستورالعمل اجرایی آن در هیات وزیران، این مهم با جدیت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ویزیت متخصصان طب ایرانی و تعداد محدودی داروهای طب سنتی تحت پوشش بیمه هستند و به موجب این قانون‌حداقل ۳ خدمت دیگر تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. همچنین تحت پوشش قرار گرفتن بسته های مرتبط با سبک زندگی تحت پوشش بیمه از دیگر مواردی است که پیگیر آن هستیم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به استقبال عموم‌ جامعه از دریافت خدمات طب سنتی گفت: بدون‌شک‌ کاهش ارائه خدمات توسط متخصصین این حوزه ‌‌در مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت موجب افزایش اقبال مردم به دریافت خدمات غیرایمن در مراکز نامعتبر می‌شود و به نوعی بیمه خدمات طب ایرانی به کاهش پرداخت از جیب مردم و ساماندهی خدمات این حوزه هم‌ کمک خواهد کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه