پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24085
منتشر شده در چهارشنبه, 10 خرداد 1402 15:59
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان تشریح کرد؛

شهردار اصفهان گفت: نخستین ساختمان انرژی مضاعف کشور با تولید سالانه ۱۸۰ هزار کیلووات ساعت برق به ارزش ۳۳۰ میلیون تومان، در منطقه ۱۳ شهرداری این کلانشهر ایجاد شد؛ این ساختمان سه برابر انرژی تولید می‌کند که قابل انتقال به چرخه انرژی شهر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی قاسم‌زاده در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: کمیسیون ماده ۵ طی مصوباتی بعضی مشکلات صحرای پرتمان در منطقه هشت شهرداری اصفهان را رفع کرد، در این راستا در جلسات کارشناسی مقرر شد از حوزه سرمایه‌گذاری کمک بگیریم و مشارکت شهروندان را جلب کنیم تا فعالیت‌ها سرعت بگیرد.

وی با بیان اینکه از ۲۲ سال پیش تاکنون تعیین تکلیف صحرای پرتمان بر زمین مانده است، از این‌رو تملک گام به گام راه حل آن نیست، افزود: برای این محدوده طرح شهرسازی خوبی تهیه شده است تا مردم رغبت به سرمایه‌گذاری در آن داشته باشند، زیرا اگر پویایی در این پهنه ایجاد شود، سایر مسائل قابل حل خواهد بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح محله پرتمان تصویب شده است، تصریح کرد: طرح محدوده پرتمان سال گذشته ابلاغ و برای تملک آنکه بالغ بر ۹۰ هکتار وسعت دارد، اعتباری پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در این تملک‌ها احداث یک گذر ۶۰ متری در منطقه هشت، همچنین ایجاد یک پارک ۲۷ هکتاری در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: شش میلیارد تومان ردیف بودجه برای تملک در این محدوده گذاشته شده است، در حالی که سال گذشته فقط یک مورد تملک با هزینه شش میلیارد تومان انجام شده است.

قاسم‌زاده با اشاره به آزادسازی خیابان محوری در منطقه ۱۴ اظهار کرد: آزادسازی خیابان محور اصفهانی به‌صورت تدریجی در حال انجام است، به‌نحوی که ورودی خیابان که به صورت گلوگاه بود آزادسازی و آسفالت شد، در این راستا با توجه به دغدغه شورای اسلامی شهر برای آزادسازی خیابان محوری، به‌صورت ویژه اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰ میلیارد تومان برای آزادسازی این خیابان پیش‌بینی شده است، گفت: خیابان محوری ۵۰۰ متر طول دارد که طبق برنامه‌ریزی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی کامل نیاز دارد، در این راستا با توجه به اینکه بخش زیادی از پلاک‌ها تجاری است، برای آزادسازی به منابع مالی بیشتری نیاز داریم.

شهردار اصفهان با اشاره به علت حفره‌های عمیقی که در شهر ایجاد می‌شود، افزود: حفره‌های عمیقی که گاهی در سطح شهر ایجاد می‌شود و اتفاقات از این دست لزوماً فرونشست نیست، گاهی علت آن خوردگی و فرسایش شبکه فاضلاب باعث ایجاد نشست می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات مجموعه شهید کشوری تصریح کرد: مشکلات این شهرک بعد شهرسازی دارد، در گذشته کوتاهی‌هایی درباره پروژه شهرک شهید کشوری انجام شده است. در واقع مسیرها و فرایندهایی که باید برای دریافت پروانه ساختمانی طی می‌شد، در زمان خود کامل و دقیق انجام نشده است، بر این اساس دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام کردند که هیچ پروانه دیگری برای این مجموعه صادر نشود تا مجوزهای لازم از شورای عالی شهرسازی دریافت شود.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: به‌ تازگی شورای عالی شهرسازی مصوبه‌ای درباره شهرک شهید کشوری ارائه کرده است که از مجموع چهار شرط مذکور در آن، تاکنون سه شرط محقق شده و مابقی آن در حال انجام است.

وی اظهار کرد: هفته گذشته جلسه‌ای در وزارت کشور و در دفتر معاونت عمران وزارتخانه با حضور شهرداری به همراه نمایندگان ارتش و افرادی که درگیر این موضوع هستند، برگزار شد تا برای رفع مشکلات این شهرک راهکارهای لازم بررسی شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: زمانی که موضوعی در وقت خود بررسی نمی‌شود، با گذشت زمان حل آن مشکل خواهد بود، اما در جلسه وزارت کشور صورت جلسه‌ای تنظیم شد که اگر بند به بند آن اجرا شود، مشکل مجموعه شهید کشوری رفع و نگرانی‌ها برطرف خواهد شد.

وی به دلیل زیست بوم منطقه دو اصفهان و قرار گرفتن در حاشیه شهر این منطقه از توسعه عقب‌تر بوده است، گفت: خواسته‌های مردم در این راستا بحق است، بر این اساس در منطقه دو، سال گذشته دو محله انتخاب شده است تا پروژه‌های ارتقای کیفیت محلات در آن اجرا شود؛ همچنین امسال ۱۳۵ هزار تن آسفالت در این منطقه استفاده شده که سه برابر آسفالت استفاده شده در سال گذشته است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه احداث زمین ورزشی روباز در منطقه دو شهرداری اصفهان در شش ماه نخست امسال اجرایی و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، افزود: اقدامات بلندمدت و میان مدت در منطقه دو شهرداری انجام شود تا محلات این منطقه از نظر زیرساخت به وضعیت مطلوب برسند.

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت موجود محلات مانند مساجد و مدارس و در تعامل با نهادها درصدد هستیم تابستان پایگاه‌های تابستانی را فعال کنیم، بر این اساس شهرداری خدماتی را ارائه کند تا دغدغه‌های شهروندان ساکن در منطقه دو در تابستان رفع شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: حضور مردم و طرح مشکلات وظیفه مدیریت شهری را سنگین‌تر می‌کند، لذا پیشنهاد می‌شود هر سه ماه یک بار قول و قرارهای داده شده در برنامه را مرور کنیم و به مردم گزارش دهیم که روند تحقق درخواست‌ها در چه مرحله‌ای است.

وی اظهار کرد: البته در قالب برنامه «مردم سلام» پیش‌بینی شده است هر دو هفته یک بار نیز در یکی از محلات حاضر و به صورت چهره به چهره با شهروندان دیدار کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در آستانه تابستان و گرم شدن هوا هستیم، گفت: تابستان‌ها با افزایش مصرف برق و قطعی آن روبه‌رو هستیم، لذا شهرداری اصفهان در چند سال گذشته تغییر الگوی تولید و مصرف انرژی را در دستور کار قرار داده و بر این اساس اتفاقات خوبی را نیز رقم زده است.

وی افزود: هفته گذشته اتفاق خوبی در شهرداری شکل گرفت، بر این اساس نخستین ساختمان انرژی مضاعف کشور با تولید سالانه ۱۸۰ هزار کیلووات ساعت برق به ارزش ۳۳۰ میلیون تومان، در منطقه ۱۳ شهرداری این کلانشهر ایجاد شد؛ این ساختمان سه برابر انرژی تولید می‌کند که قابل انتقال به چرخه انرژی شهر است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: ساختمان انرژی مضاعف با طراحی خوب، استفاده از مصالح مرغوب، بهره‌مندی از پنل‌های خورشیدی و عایق‌بندی مناسب به بهره‌برداری رسید و اگر نتیجه مطلوب داشته باشد، قابل تعمیم به سطح شهر است؛ شهروندان می‌توانند از این الگو استفاده کنند، شهرداری نیز مشاوره و راهنمایی برای اجرا به مردم ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: شهرداری نسبت به نصب دو هزار پنل خورشیدی روی بام منازل مسکونی با مشارکت شهروندان آمادگی دارد، زیرا با توجه به اینکه برق تولیدی حاصل از پنل‌های خورشیدی پیش‌خرید می‌شود، می‌تواند برای خانواده‌ها از نظر اقتصادی در کوتاه مدت یک منبع درآمد پایدار باشد.

قاسم‌زاده با اشاره به اعطای وام تشویقی به شهروندان برای خرید و نصب پنل‌های خورشیدی خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند از محل درآمد فروش برق تولیدی، اقساط وام خود را پرداخت کنند و پس از صفر شدن اقساط وام یک درآمد پایدار برای خانواده کسب می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه