جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23852
منتشر شده در دوشنبه, 04 ارديبهشت 1402 11:55
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان اعلام کرد؛

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از تعزیه به‌عنوان بخش مهمی از هویت اصیل مردم خداجوی شهرستان کاشان یاد کرد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، احمد دانایی‌نیا در آیین رونمایی از لوح ثبت ملی تعزیه شهر مشکات از توابع شهرستان کاشان که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، مردم محلی و دوستداران میراث‌فرهنگی برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان حفظ آثار ناملموس روستاها و شهرستان منطقه فرهنگی کاشان است زیرا معتقدیم آثار ناملموس در کنار آثار ملموس، بخشی از هویت مردم این منطقه است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: تعزیه در ایران پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش در سال ۶۱ هجری آغاز شد. همچنین معماران ایرانی با تکیه‌ بر هنر ایرانی، حسینیه‌ها، سقاخانه‌ها، زینبیه‌ها و زاویه‌ها را بنا نهادند و نقالی، تعزیه و شبیه‌خوانی به کمک ادبیات فاخر ایرانی، به ترویج پیام عاشورا پرداختند، لذا اکنون وظیفه ماست که با بازشناسی سره از ناسره، میراث ناملموس اصیل‌مان را حفظ کنیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه