جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22590
منتشر شده در دوشنبه, 16 آبان 1401 13:28
تعداد دیدگاه: 0

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه نشست مشترک با نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، از برنامه‌ریزی به‌منظور افزایش سطح همکاری هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اصفهان با ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: بی‌تردید هنرمندان اصفهانی از گذشته‌های دور تاکنون نقش مهمی در ساخت، نگهداری و مرمت از بقاع متبرکه به‌ویژه بقاع ائمه اطهار در ایران و سایر کشورها ایفا کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین هنرهای سنتی هنرمندان اصفهان در امر مرمت بقاع متبرکه، ضریح سازی و همچنین تزئینات بناهای تاریخی است، لذا این اداره‌کل از آمادگی لازم به‌منظور همکاری با این ستاد در خصوص بهره‌برداری هرچه بهتر و افزایش کیفیت مرمت بقاع متبرکه به‌ویژه تزئینات این آثار برخوردار است.

او افزود: هنرهایی همچون گچ‌بری، قلم‌زنی، آیینه‌کاری، ساخت ضریح، ساخت و تزئین حرم‌های ائمه اطهار و میناکاری و همچنین بافت پارچه‌های زربافت ازجمله هنرهایی است که بیش از چهار سده است توسط هنرمندان اصفهانی در بقاع متبرکه استفاده می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه