دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23266
منتشر شده در دوشنبه, 03 بهمن 1401 10:13
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل رومیکا کاشان خبر داد؛

مدیرعامل رومیکا کاشان از افزایش ۳ برابری هزینه های درمان بیماران سرطانی نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز/ امیر حسین اکبری نژاد: محسن تمدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان ضمن خطاب خواندن اصحاب رسانه به عنوان سربازان یکه تازان عرصه خبر در کاشان، که برای خودش مدعی۷ هزار سال قدمت است، گفت: می طلبد که تمام مسئولین ،مردم، ادرات و ارگان ها ، خاصه اصحاب رسانه با این پیشینه قوی کاشان به رسالت خود عمل کنند.

وی گفت: موسسه امدادگران عاشورا حامی بیماران مبتلا به سرطان با یک دهه تلاش با حدود یک هزارو ۶۵۰ پرونده ایجاد شده تخصصی سرطان تا کنون ارائه خدمت به بیماران مبتلا به سرطان پرداخته است.

این مقام مسئول افزود:خدمات درمانی بیماران سرطانی موسسه در منطقه فرهنگی کاشان و آران و بیدگل ، قمصر ،نیاسر، برزک و ابوزید آباد، نوش آباد و سفیدشهر است.

محسن تمدنی در خصوص ارائه خدمات پزشکی این موسسه توضیح داد:این خدمات شامل خدمات دارویی(انواع داروهای شیمی درمانی،رادیوتراپی،کموتراپی و …)خدمات وسایل و تجهیزات پزشکی(شامل انواع کیسه های کلستومی و یورستومی) خدمات پاراکلینیکی(شامل خدمات آزمایشگاهی،رادیولوژی که خود شامل بخشهای سونوگرافی، ct اسکن،ماموگرافی،پت اسکن ) می باشد.

مدیر عامل رومیکا بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسه این است که هفته اول بهمن ماه از یکم تا هفتم بهمن "هفته ملی مبارزه با سرطان " می باشد و تنها موسسه خیریه که در کاشان در عرصه سرطان به مردم خدمات ارائه میدهد موسسه امداد گران عاشورا با برند رومیکا(رویش امید کاشان) می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ با مراجعه ۱۰۵ بیمار مبتلا به سرطان به موسسه داشتیم که این عدد متاسفانه طی نه ماه سال جاری به ۱۱۷ نفر افزایش یافته که حدود ۱۵۰ نفر شده اند.

محسن تمدنی گفت: سال ۱۴۰۰، هر ۳ روز ۱ نفر و در سال ۱۴۰۱، هر ۲ روز یک نفر به این موسسه مراجعه می کنند که این موضوع نشانگر افزایش تعداد بیماران سرطانی می باشد و همچنین سن افراد مبتلا به سرطان از ۶۰ الی ۷۰ سال ،به سنین ۳۰ و ۴۰ سال کاهش یافته است.

وی افزود: متاسفانه از بین مراجعه کننده مبتلا به سرطان به این موسسه ،آمار مددجویان خانم حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد می باشد و بخش عمده سرطان در خانم ها،سرطان پستان (و با نام Breast cancer ) به نوعی سرطان گفته می‌شود که از بافت پستان آغاز می‌شود. نشانه‌های این سرطان شامل توده در پستان، تغییر در شکل ظاهری، فرورفتگی‌های کوچک پوستی، خروج مایع از نوک پستان، نوک فرورفتهٔ پستان یا پوست قرمز و خشک (پوسته‌پوسته) پستان باشد،که میتوان سریعا شناسایی و پیشگیری و درمان نمود،

تمدنی خاطرنشان کرد: سرطان سینه جز سرطانهایی است که می توان آن را به آسانی شناسایی، پیشگیری و درمان نمود. به همین علت ما در موسسه خود هر فرد مبتلا به این سرطان را ملزم می کنیم تا ۵ نفر از نزدیکان خود را جهت انجام معاینات تشخیصی به موسسه معرفی نمائیدکه در مراجعات این افراد نیز، تعداد دیگری از مبتلایان به این بیماری شناسایی و تحت درمان قرار می گیرند.،و این رسالتی است که وزارت بهداشت در کشور جمهوری اسلامی دارد و انجام میدهد.

مدیرعامل موسسه امدادگران عاشورا از تمامی شهروندان درخواست کرد: در طرح پنجشنبه های صورتی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در هفته ملی مبارزه با سرطان که از اول تا هفتم بهمن ماه که با شعار "اصلاح باور ها، راه مبارزه با سرطان هست" آغاز می شود با مراجعه به مراکزدرمانی و پایگاه های سلامت مشخص شده نسبت به انجام تست رایگان تشخیص بیماری سرطان سینه اقدام کنند و در صورت مثبت بودن تا ماهانه ۱۴ میلیون تومان در هزینه های درمان آنها از طرف این موسسه، مساعدت مالی صورت می گیرد. با این انگیزه که با تشخیص زودرس، سرطان پایان زندگی یک بانو نباشد.

وی بیان کرد:اگر هر سازمان مردم نهاد وموسسه ای، این پروتکل غربالگری را ترویج دهد از آمار سرطان کاسته و ازهزینه های گزاف این بیماری جلوگیری میشود و از همه مهمتر اگر یک مادر از یک خانه رود آن خانه دچار تزلزل می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود دو میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان هزینه موسسه در رابطه با مددکاری بوده و متاسفانه طی ۹ ماه امسال این مبلغ به ۳ و نیم میلیارد افزایش یافته به عبارت ساده تر در فرودین ماه ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال هزینه بوده ولی در آذر ماه این مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان افزایش یافته یعنی چیزی حدود ۳ برابر از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا الان شاهد افزایش قیمت ها بودیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه