سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22956
منتشر شده در یکشنبه, 27 آذر 1401 12:28
تعداد دیدگاه: 0
مدیركل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد؛

مدیركل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: تبدیل شهرهای كشور به مقاصد گردشگری دسترس پذیر برای معلولان و افراد كم توان یك الزام برای كل جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید مصطفی فاطمی در یک برنامه رادیویی در خصوص گردشگری دسترس پذیر، گفت: این یك وظیفه اخلاقی است كه اكثر كشورها به سمت آن رفتند و جامعه ما نیز نیازمند آن است.

وی این مهم را برای رفع نیاز معلولین و سالمندان الزامی دانست و گفت: در وزارت میراث فرهنگی میز تخصصی گردشگری در دسترس پذیر برای سالمندان و معلولین تشكیل شده و ۶ ماه از فعالیت آن می‌گذرد.

وی افزود: در هر جلسه موضوعات خاصی بررسی می‌شود كه یكی موزه‌ها و دیگری آموزش راهنمایان و افراد درگیر با موضع گردشگری می‌باشد.

فاطمی ادامه داد: هتل‌ها و ساماندهی استانداردهای آن نیز مدنظر است و موضوع دیگر ناظر بر شهرهاست و یكی از ضروری ترین اقدامات هم مناسب سازی معابر است.

وی ایجاد یك رمپ یا برداشتن یك میله و نیز توجه به خط كشی‌های عابر پیاده را از ساده ترین اقدامات دانست و افزود: این نگاه باید توسعه یابد و بدان توجه شود تا میان مدیران شهری رقابتی صورت گیرد.

در این زمینه شهر گردشگری دسترس پذیر توسط جامعه معلولین طراحی و اكثر جوامع معلولین در این میز حضور داشتند و نخستین شهر یزد و دومین كیش بود و كاندید سوم كه برای شش ماه آینده باید اقدامات خود را نهایی كند، شیراز است.

فاطمی افزود: این زمان قابل تمدید است و اگر شهری نتوانست به شهر گردشگری دسترس پذیر تبدیل شود، باید حداقل‌ها را رعایت كند و اگر قادر به ادامه روند نبود، ممكن است برند فوق از آن گرفته شود.

مدیركل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی ابراز امیدواری كرد این حركت در مدیران شهری موجب آماده سازی شهرهایی شود كه گردشگرانی با نیازمندی خاص را پذیرا باشند؛ الزامی كه دیر یا زود و با نزدیكی هر یك از ما به سنین سالمندی بیش از پیش احساس می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه