يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22453
منتشر شده در چهارشنبه, 04 آبان 1401 11:46
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید سند تحول بنیادین را به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش در کشور عملیاتی کنیم که هدف اصلی آن رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه تعریف شده در قرآن کریم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ششمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌های الکریم سراسر کشور اظهار داشت: استان اصفهان خواستگاه شهیدان سرفراز است، استانی که حدود 6 هزار دانش آموزشهید و 150 معلم شهید و سراسر این استان 23 هزار و 500 شهید گلگون‌کفن را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است؛ همان دانش آموزانی که در مکتب قرآن درس آموختند و ره صد‌ساله را یک‌شبه پیمودند.

وی با بیان اینکه اصفهان صاحب‌ سبک‌ و تمدن دینی و قرآنی است و یکی از مهم‌ ترین استان‌ها در امر ترویج معرفت اهل‌ بیت (ع) است، ادامه داد: امروز سالروز تاریخی سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در سال 1343 علیه لایحه ننگین کاپیتولاسیون است؛ امامی که با آموزهای قرآنی پرورش‌ یافته، نفی سیبل را عمل کرده و مفسر قرآن بوده به‌ واسطه آموزهای قرآنی معادلات دنیا را تغییر و به بشریت فهماند که دین اسلام بالاترین دین است.

ابراهیمی افزود: همه اقداماتی که در راستای ترویج انقلاب اسلامی درجهان اتفاق افتاد در جهت گسترش فرهنگ قرآنی بود؛ باید سند تحول بنیادین را به‌عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش در کشور عملیاتی کنیم که هدف اصلی آن رساندن دانش آموزان به حیات طیبه تعریف شده در قرآن کریم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: دانش‌آموزان تمام ساحتی تربیت شوند و مهم‌ترین ساحت تربیتی دانش‌آموز، ساحت تربیتی، اعتقادی و اخلاقی است و این مهم میسر نمی‌شود مگر با گسترش فرهنگ نورانی قرآن کریم.

وی گفت: کانون‌های قرآنی بهتر می‌توانند محل تربیت محله باشند و دانش‌آموزانی را که در دوره‌ای متأسفانه تحت تأثیرات القائاتی قرار گرفتند گرد هم آورند و به تربیت قرآنی نائل کنند.

ابراهیمی با اشاره به تحصیل حدود یک میلیون دانش‌آموز و حضور صدهزار معلم شاغل و بازنشسته در کلاس‌های درس استان اصفهان تأکید کرد: تلاش وهمت باید براین باشد تا امانت‌های جامعه که همان دانش‌آموزان هستند را در مراکز دارالقرآن به تربیت قرآنی برسانیم و موظفیم که شرایط مناسب و ویژه‌ای را رقم بزنیم تا مراکز شاداب، بانشاط و با برنامه باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهیدانی چون خرازی، ردانی پور، کاظمی، همت، شمس آبادی، اشرفی اصفهانی که ستارگان این شهر هستند، از همین مراکز قرآن تقدیم نظام مقدس جمهوری انقلاب اسلامی شدند و مراکز دارالقرآن و مراکز مشابه می‌توانند برای تمدن اسلامی و برای انقلاب جهانی حضرت مهدی سربازان صالح تربیت کنند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه