دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22331
منتشر شده در شنبه, 16 مهر 1401 16:11
تعداد دیدگاه: 0
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد؛

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از انستیتو پاستور ایران با اعلام حمایت از تحقیقات پاسخگو و برنامه محور بر توسعه تعاملات این معاونت با انستیتو پاستور ایران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر یونس پناهی در این بازدید گفت: تولید علم و فناوری یکی از سیاست های اصلی حوزه تحقیقات کشور است و در سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» مصمم هستیم که حمایت های خود را از انستیتو پاستور ایران بیشتر کنیم.

وی افزود: سیاست ما در قبال دانشگاه های علوم پزشکی کشور و فناوران، حمایت از فناوری منجر به تولید است و این موضوع با کمک به انستیتو پاستور ایران جهت حمایت از هسته های فناور و فناوران اجرایی، می تواند عملیاتی شود.

وی بر عدم موازی کاری در تولید توسط شرکت ها، موسسات و دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: انستیتو پاستور ایران باید بازوی تولیدی و تحقیقاتی وزارت بهداشت باشد و ما از تحقیقات پاسخگو، برنامه محور و بر پایه عدالت و اخلاق حمایت می کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در انستیتوپاستور، انتظار داریم آموزش و تحقیقات در این موسسه با رویکرد مهارت آموزی به قوت دنبال شود.

در این بازدید رییس انستیتو پاستور ایران گفت: انستیتو پاستور ایران تلفیقی از دانشگاه، پژوهشگاه، مرکز تولیدی و خدماتی است که در عرصه های مختلف نظیر تولید و تشخیص و کنترل بیماری های واگیر بازوی مهم نظام سلامت می باشد.

دکتر رحیم سروری بر لزوم توسعه همکاری انستیتوپاستور با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت برای انجام مطالعات ماموریت محور تاکید کرد و توسعه تعاملات بین المللی را مخصوصا در حوزه تحقیقات و آموزش به عنوان یک راهبرد انستیتو اعلام کرد.

دکتر دلارام درود، معاون تولید انستیتو پاستور ایران، نیز گزارشی از فعالیت های تولیدی و فناوری های منجر به تولید انستیتو پاستور ارائه کرد و در خصوص واکسن پاستوکووک اظهار داشت: انتقال دانش تولید این واکسن در کمتر از یک سال، یک رکورد در حوزه تولید واکسن محسوب می شود.

وی همچنین در مورد موضوع تولید و انتقال دانش واکسن های پنوموکوک و روتاویروس هم توضیحاتی ارائه کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه