شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22137
منتشر شده در پنج شنبه, 10 شهریور 1401 14:14
تعداد دیدگاه: 0
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دانشگاه حضرت معصومه(س):

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: رسالت دانشگاه های ویژه بانوان تربیت زنانی است که هم از لحاظ اعتقادی در تراز اسلامی باشند و هم از لحاظ علمی در مرزهای دانش قدم بگذارند. رسالت دانشگاه های ویژه بانوان، تربیت زنان دانشمند معتقد به ارزش های دینی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر عبدالحسین کلانتری در بازدید از دانشگاه حضرت معصومه(س)، با اشاره به تفاوت معنا دار جایگاه زن در جامعه، قبل و بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: از برکات چشمگیر انقلاب اسلامی هویت بخشی به دانشگاه و به طور خاص هویت بخشی به زنان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص تقابل اساسی جمهوری اسلامی ایران و تفکر غربی اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش مقام عظمای ولایت، در عصری که از نظر تفکر غربی، دین روبه زوال بوده و اصل بر پیشرفت و توسعه است، جمهوری اسلامی ایران، دین و توسعه را با هم در می آمیزد و علیرغم کارشکنی های بسیار، در تحقق این امر تا حد زیادی هم توفیق می یابد.

وی رویکرد حضرت آیت الله خامنه ای نسبت به نقش زن را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: از نظر مقام معظم رهبری یکی از نشانه های توفیق جمهوری اسلامی ایران در تداوم آمیزه ی دین و توسعه، حضور زنان مسلمان در سکوهای علمی و فرهنگی است.

دکتر کلانتری افزود: حضور زن در سکوهای علمی و فرهنگی برای نظام غرب چالش آفرین است و به همین دلیل نمی خواهند زن دانشمند ایرانی با اعتقادات اسلامی تربیت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم رسالت اصلی دانشگاه های ویژه بانوان را تربیت زنانی دانست که هم از لحاظ اعتقادی در تراز اسلامی باشند و هم از لحاظ علمی در مرزهای دانش قدم بگذارند.

وی ادامه داد: این رسالت، بسیار سنگین است و تحقق آن نیازمند توجهات ویژه و ایجاد زیرساخت ها و سرمایه های مناسب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از اقدامات انجام شده در دانشگاه حضرت معصومه (س) در حوزه های فرهنگی و اجتماعی تقدیر و تشکر کرد و گفت: سیاست ها و برنامه ریزی های لازم برای ارتقاء جایگاه و نقش بانوان در جامعه باید از دل دانشگاه های ویژه بانوان و با نگاه بانوان خبره تنظیم شده و به دانشگاه های دیگر کشور تزریق شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه