چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403, Wednesday 1 May 2024, مصادف با 22 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21713
منتشر شده در جمعه, 13 خرداد 1401 12:19
تعداد دیدگاه: 0
ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر:

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر در جمع مسئولان استان و شهرستان گفت: سرانه آموزشی شهرستان با وجود افزایش جمعیت سالانه بسیار اندک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، جلسه حل مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان با حضور نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان و ریاست‌ اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهرو مجید تسنیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر گفت: در طول این سال‌ها پروژه هایی به اتمام رسیده اما پاسخگوی نیاز آموزشی شهرستان نیست.

نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر از کمبودنیروی انسانی و فضاهای آموزشی سخن گفت و تشریح کرد: شهرستان خمینی‌شهر با بیش‌از 60 هزار دانش آموز، قریب به هزار معلم و کمبود فضاهای آموزشی از جمله نیازهای اساسی آموزش و پرورش شهرستان است.

وی در ادامه بیان داشت: برای تکمیل پروژه های عمرانی آموزشی و بهبود مدارس فرسوده نیازمند اعتبارات لازم برای احیای فضاهای آموزشی هستیم.

مومنیان ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر در خصوص کمبود فضاهای آموزشی ابراز کرد: شهرستان خمینی‌شهر از نظر فضاهای آموزشی با کمبود روبروست و سالانه بین 1000تا 2000دانش اموز مهاجر وارد شهرستان می شود که در نتیجه با کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان مواجه می شویم و با این افزایش سالانه جمعیت سرانه فضای آموزشی و ورزشی بسیار اندک است.
وی در ادامه بیان داشت: دو هنرستان داورپناه شهر درچه و امام حسین (ع) محله دستگرد خمینی شهر برای مهرماه باید تکمیل و راه اندازی شود و پروژه های نیمه تمام که تعداد آنها به پنج پرورش می‌رسد باید کامل شده ودر چرخه آموزش قرار گیرد.
هنرستان امام حسین( ع)  محله دستگرد که حاج حسین  فتحیان تا کنون 5 میلیارد هزینه نموده و ‌تکمیل تجهیزات هنرستان برعهده نوسازی مدارس استان می باشد مهرماه امسال پذیرای دانش آموزان خواهد بود.
در ادامه جلسه و پس از بازدید از چند مجموعه آموزشی مجید نسیمی مدیر کل نوسازی مدارس استان اعلام کرد: با وجود مشکلات فضای آموزشی در شهرستان، تصمیم برآن شد که دو پروژه نیمه کاره تا پایان شهریور  امسال به بهره برداری رسیده و دو پروژه دیگر با تامین اعتبارات تا پایان بهمن امسال واگذار شود.
نسیمی با بیان این مطلب که با وجود افزایش دانش آموز، نرم افزاری در دست طراحی است که بوسیله آن بتوان نیازهای مناطق احصا شده و احداث پروژه های آموزشی به صورت کارشناسی شده انجام شود.
وی از وجود خیران و اعتبارات دولتی جهت ساخت مدارس در مناطق مختلف سخن گفت و تشریح کرد: در کنار خیرین و استفاده از اعتبارات دولت و اعتبارات استان جهت ساخت مدارس باید از املاکی که مورد نیاز آموزش و پرورش نیست تبدیل به احسن نموده و کاربردی تر از آن املاک در فضاهای آموزشی بهره برداری کنیم.
به گزارش خبرنگار ، شش پروژه نیمه تمام از اهمیت برخوردار بوده که هنرستان امام حسین( ع)دستگرد و هنرستان داورپناه شهر درچه و سالن ورزشی لادره از جمله آنهاست و مدرسه علی ابن ابیطالب( ع) ، مدرسه مقداد شهر کوشک و استخر مجموعه ورزشی طالقانی از دیگر پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر می باشد./انتهای پیام

فرشته قدیری

نوشتن دیدگاه