يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24452
منتشر شده در جمعه, 03 شهریور 1402 09:14
تعداد دیدگاه: 0
ریاست اداره آموزش وپرورش شهرستان خمینی‌شهر :

ریاست آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر 140 عصر امروز یکم شهریور ماه در جلسه با اصحاب رسانه شهرستان گفت: هیچگاه آموزش و پروش از یکدیگر جداشدنی نیست و پرورش رکن اصلی تربیت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا توکلی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر در نشستی با اصحاب رسانه ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت:امرتحصیل مهم است و فضایی که دانش آموز می‌خواهد درس بخواند از اهمیت برخوردار است.

رئیس اداره آموزش و پروش گفت: آمار جا ماندگان از تحصیل در شهرستان خمینی شهر با 6 ناحیه آموزش و پرورش اصفهان برابری می کندوطبق دستورالعملی که وزارت آموزش و پرورش تصویب نمود طرحی با عنوان شهید محمود وند برای شناسایی جاماندگان از تحصیل اجرا شد که با پیگیری‌های آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر 140 نفر شناسایی شدند که هرکدام دلایل مختلفی جهت ترک تحصیل عنوان نموده اند.

علیرضا توکلي در خصوص کمبود نیروی انسانی در این اداره توضیح داد: سال گذشته 47 کلاس بدون معلم وجود داشت که از نیروهای برون سپار جهت رفع این مشکل استفاده کردیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر در ادامه تشریح کرد:415 بازنشسته آموزش‌ و پرورش از این سیستم خارج می‌شود که از بین آنها 300 نفر حاضر به ادامه فعالیت در این ارگان بوده که 40 نفر درمقطع ابتدایی 40 نفر متوسطه و 100 نفر از دانشگاه فرهنگیان جهت جبران کمبود نیروی انسانی در مدارس تامین می شود،حدود 20درصد از نیروی آموزش و پرورش نیز از شهرستان نجف آباد است که اکثر آنها خواستار تقاضای انتقالی به شهر خود هستند.

این مسئول فرهنگی آموزشی خبرداد: 171 مدرسه دولتی در شهرستان وجود دارد که از بین این مدارس 20 مدرسه فرسوده و خطر آفرین است و 51 مدرسه در معرض خرابی می باشد.

توکلی با بیان این مطلب که اگر در ساخت مدارس جدید اهتمام ورزیده می شد، مدارس فرسوده از مدار خارج و مدارس نوساز جایگزین مدارس غیر قابل استفاده می‌شد.

وی توضیح داد: ظرفیت آمار دانش آموزان امسال به 70 هزار نفر می‌رسد که جمعیت دانش آموزی نسبت به سال‌های گذشته 3 و نیم درصد رشد داشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر آموزش و پرورش را ادغام شده در هم خواند گفت: هیچگاه آموزش از پرورش و تربیت که وظیفه اصلی آموزش و پرورش است از هم جدا نمی شود و آموزش و پرورش شهرستان سعی دارد دوره های ضمن خدمت را به گونه ای برگزار کند که موجب رشد بالندگی کادر مدارس شود.

وی فرهنگسازی در بستر آموزش و پرورش را بسیار حائز اهمیت دانست و تشریح کرد: تشکلهای دانش آموزی سالها مورد اغفال واقع شده بودکه با حضور نیروهای جوان انقلابی در این سیستم فعال و مشغول کارهای مرتبط با این حوزه هستند.

توکلي اظهار داشت:در تحکیم بنیاد خانواده آموزش و پرورش نقش مهمی داردکما اینکه در اغتشاشات اخیر دانشجویان و دانش آموزانی حضور داشتند که در تحقیقات این نتیجه به دست آمد این گروه جزو خانواده طلاق بودند و انسجامی در خانواده های انها مشاهده نمی شد.

رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان خمینی‌شهر، مجمع خیرین را از پتانسیل‌های شهرستان برشمرد و عنوان کرد : مجمع خیرین شهرستان در استان بی نظیر است و می‌توان از ظرفیت این قشر در کشور نیز استفاده کرد.

وی از هشت پروژه نیمه تمام عمرانی خبرداد وگفت: از این هشت پروژه به کمک خیرین چهار پروژه به اتمام رسیده و در کنار آن از افراد مدرسه یار نیز بهره مند می شویم.

توکلی در بحث اتباع اعلام کرد:در شهرستان خمینی شهر هیچ ظرفیتی برای ثبت نام اتباع در مدارس وجود ندارد، یک دبیرستان غیردولتی دخترانه و دو مدرسه پسرانه ابتدایی و یک مدرسه ابتدایی دخترانه برای تحصیل اتباع تعبیه شده است.

رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان در پایان با بیان این مطلب که دولت سرانه مدارس را فعال نموده، اضافه کرد: اگر مدیر مدرسه‌ای وجهی از دانش آموز دریافت می کند با رضایت والدین و توضیح این مطلب که مدارس نیاز به اداره کردن دارد و بدون همکاری و همیاری خانواده ها نمی توان مدرسه را اداره نمود، این اقدام صورت پذیرد.

در پایان توسط رئیس آموزش و پرورش شهرستان از اصحاب رسانه تقدیر به عمل امد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه