يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21423
منتشر شده در یکشنبه, 07 فروردين 1401 12:28
تعداد دیدگاه: 0
تا پایان دور اول سفر های نوروزی؛

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین ۱۴۰۱ دور اول سفرهای نوروزی بود که رشد ۸۱ درصدی را نسبت به زمان مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدعلی صلواتی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین ۱۴۰۱ دور اول سفرهای نوروزی بود که در مجموع این ۱۰ روز بالغ بر ۱۵ میلیون ۱۷۱ هزار و ۸۵۱ تردد توسط ۱۴۰ دستگاه ترددشمار در سطح استان ثبت شد؛ در این آمار رشد ۸۱ درصدی را نسبت به زمان مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

وی افزود: در این مدت زمانی حدود یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۰ وسیله نقلیه به استان وارد شده ‌است که ۷۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته دارد؛ همچنین یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۱۶۰ خودرو از استان خارج شده که افزایش ۷۷ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

صلواتی گفت: از تعداد تردد پلاک‌های غیر بومی در سطح شهر ۳۵ درصد از تهران، ۸ درصد از استان فارس، ۷ درصد از استان چهارمحال و بختیاری، ۵ درصد از خراسان رضوی و سایر استان‌ها بوده‌ است؛ اوج تردد خودروها در روز ۵ فروردین اتفاق افتاد و بیشترین مقصد انتخابی پلاک‌های اصفهان، استان‌هایی قم، فارس، تهران و چهارمحال و بختیاری بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان بیان کرد: محورهای اصفهان-بهارستان و بالعکس، آزادراه اتوبان ذوب‌آهن، قم-کاشان، اصفهان-شهرضا و آزادراه کاشان-نطنز از پرترددترین محورها بودند.

وی با اشاره به ماندگاری پلاک‌های غیر بومی در اصفهان عنوان کرد: ۳۸ درصد پلاک‌ها کمتر از یک روز، ۱۸ درصد بین یک تا ۲ روز، ۱۲ درصد پلاک‌ها بین ۲ تا ۳ روز و ۱۱ درصد بیش از ۶ روز در استان بودند.

صلواتی با بیان اینکه امسال استفاده از ناوگان عمومی افزایش چشمگیری داشت، ادامه داد: امسال با تعداد ۱۱۹ هزار و ۸۶۷ مسافری که از ناوگان عمومی استفاده کردند رشد ۶۶ درصدی سفر با اتوبوس از مبدأ اصفهان به سایر استان‌ها اتفاق افتاد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به تخلفات ثبت شده توسط ۱۲۰ سامانه‌های ثبت تخلف و ارسال شده به پلیس گفت: آمار تخلفات بالغ بر ۴۵ هزار و ۴۳۱ مورد بوده‌ است که از این تعداد ۱۱هزار و ۷۵۸ مورد آن مربوط به ثبت تخلف سرعت متوسط است؛ دوربین‌ها سرعت متوسط را هم رصد می‌کنند و تنها سرعت لحظه‌ای در نزدیکی دوربین ثبت نمی‌شود بلکه سرعت در فاصله بین دوربین‌ها نیز محاسبه می‌شود.

وی بیان کرد: جاده‌های شرق اصفهان در مدتی دچار طوفان شده‌ بود که با مدیریت پلیس و راهداری خسارت خاصی اتفاق نیفتاد و سفرها در آرامش انجام شد.

صلواتی با اشاره به آمار بالای تصادفات خاطرنشان کرد: عامل اصلی اکثر تصادف‌ها سرعت غیرمجاز و یا خستگی و خواب‌آلودگی بود، ۳۰ درصد تصادف‌ها مربوط به خستگی و عدم توجه به جلو است؛ به به رانندگان توصیه می‌کنیم سرعت مجاز را رعایت کنند، رفتارهای پر خطر انجام ندهند و هر ۲ ساعت یک بار برای استراحت‌ در محل مناسب توقف کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: یکی دیگر از عوامل بالا بودن تعداد فوتی‌ها در تصادفات نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان است که معمولا ًفقط راننده‌ها این مورد را رعایت می‌کنند./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه