دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20025
منتشر شده در یکشنبه, 24 مرداد 1400 00:10
تعداد دیدگاه: 0
خیز-دوباره-کرونا-در-آمریکا-افزایش-3-برابری-آمار-مبتلایان-و-2-برابری-فوتی‌های-آمریکایی-آمار

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا در سراسر جهان،...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا در سراسر جهان، اکثر کشورها با افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها روبه‌رو شده‌اند. کشور آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در دو هفته گذشته با افزایش 3 برابری مبتلایان  و 2 برابری تعداد قربانیان مواجه شده است.

طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، در 24 ساعت گذشته 186 هزار و 840 نفر به تعداد مبتلایان آمریکایی افزوده شده است؛ روز گذشته نیز 138 هزار و 653 نفر مبتلا شده بودند.

نقشه کشور آمریکا نشان می‌دهد که اکثر ایالت‌های این کشور با رنگ قرمز نشان داده شده و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حال افزایش است.

                                                                                               آمار مبتلایان آمریکا در 6 ماه اخیر 

بنابر اعلام رسانه‌های این کشور، بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا در 8 ایالت این کشور قرار گرفته‌اند؛ رسانه CNN در این باره می‌نویسد 8 ایالت آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، جورجیا، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، نوادا و تگزاس بیشترین میزان بستری شدگان کرونایی (51 درصد) را دارا هستند.

بر اساس گفته این رسانه، این 8 ایالت کمترین میزان واکسیناسیون را نیز ثبت کرده و شهروندان آن‌ها تمایلی به تزریق واکسن ندارند.

ایالت فلوریدا با بیشترین میزان مبتلا در روز، در رتبه نخست مبتلایان را دارد؛ طبق گفته مقامات بهداشتی آمریکا، ایالت فلوریدا 28 درصد از بستری‌شدگان را به خود اختصاص داده است.

به طور سرانه در هفته گذشته، روزانه 100 نفر در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

علاوه بر تعداد مبتلایان، تعداد فوتی‌های این کشور نیز در دو روز گذشته با افزایش قابل توجهی روبه‌رو بوده است؛ طبق آخرین آمار منتشره توسط CDC، در 24 ساعت گذشته یک هزار و 89 نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. روز گذشته نیز یک هزار و 2 نفر قربانی ویروس کرونا شدند.

این در حالی است که در هفته گذشته تعداد قربانیان کرونا در این کشور به عدد 1000 نرسیده بود.

                                                                                                       آمار فوتی‌های آمریکا در 6 ماه اخیر 

طبق گفته CNN، بیشتر فوت‌شدگان کرونایی را افرادی تشکیل می‌دهند که از تزریق واکسن امتناع کرده‌اند؛ در گزارش این رسانه آمده است که 98 درصد از فوت شدگان هیچ واکسن کرونایی را دریافت نکرده‌اند.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگری از بیماری‌ها در این کشور، تاکنون 354 میلیون و 777 هزار و 950 دوز واکسن کرونا به 167 میلیون و 699 هزار و 170 نفر تزریق شده است؛ این آمار تقریباً 50 درصد از جمعیت آمریکا را شامل می‌شود.

کشور آمریکا به عنوان نخستین کشور از لحاظ میزان ابتلا و قربانیان ویروس کرونا در جهان، تاکنون 37 میلیون و 364 هزار و 600 مبتلا را ثبت کرده است همچنین 637 هزار و 161 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

                                                                                            آمار تزریق واکسن در آمریکا در 3 ماه اخیر  

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه