دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20009
منتشر شده در جمعه, 22 مرداد 1400 10:30
تعداد دیدگاه: 0
اصفهان-در-وضعیت-نارنجی-آلودگی-هوا

اصفهان- کارشناس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای صبح امروز این...

اصفهان- کارشناس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای صبح امروز این کلانشهر با میانگین ۱۱۶ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هفت ایستگاه سنجش هوای شهر در خیابان‌های استانداری، احمدآباد، پروین، باغ غدیر، جِی، بزرگراه خرازی و دانشگاه به علت قطعی برق از مدار خارج است و داده‌های کیفی هوای این مناطق در دسترس نیست، اظهار داشت: میزان آلودگی هوا براساس اطلاعات هفت ایستگاه سنجش کیفی از جمله خیابان باهنر با شاخص ۱۲۶، خیابان رودکی با شاخص ۱۰۹، میدان انقلاب با شاخص ۱۱۶، خیابان فرشادی با شاخص ۱۲۷، میدان فیض با شاخص ۱۱۰، خیابان کاوه با شاخص ۱۲۸ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۱۵ رهنان با شاخص ۱۰۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی اضافه کرد: کیفیت هوا در محدوده خیابان‌های میرزاطاهر، انقلاب و رهنان به ترتیب با شاخص ۹۹، ۸۵ و ۸۰ قابل قبول گزارش می‌شود.

کارشناس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: شاخص کیفی هوای صبح امروز شاهین شهر با میانگین ۶۸ وضعیتی قابل قبول را نشان می‌دهد و در سجزی با میانگین ۱۱۶ و مبارکه با میانگین ۱۲۶ برای گروه‌های آسیب پذیر ناسالم است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به سبب وزش باد در ساعات بعد از ظهر و شب و انتشار گردوخاک محلی امروز و فردا در مناطق مرکزی و صنعتی غبار صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نوشتن دیدگاه