دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 19488
منتشر شده در سه شنبه, 22 تیر 1400 18:59
تعداد دیدگاه: 0

آمار بستری روزانه در استان اصفهان با رشد ابتلا رو به افزایش است و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی باید منتظر روزهای بحرانی در استان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، با افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز استان وارد پیک پنجم کرونا شدیم و آمار بستری روزانه در استان با رشد ابتلا رو به افزایش است و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی باید منتظر روزهای بحرانی در استان باشیم. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد نه تنها رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین مردم کاهش یافته بلکه بعضی مشاغل مانند چای‌سراها در شرایط قرمز هم به راحتی فعال هستند.

عادی انگاری مشکل‌ساز شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن تاسف بابت وضع موجود، اظهار داشت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر 50 درصد رسیده و این عادی‌انگاری میزان آمار بیماری را افزایش می‌دهد.

کمال حیدری افزود: مشاغلی چون چای‌سراها در شرایط زرد هم اجازه فعالیت ندارند ولی اکنون که در شرایط قرمز هستیم باز هم در حال فعالیت هستند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون افزایش یافته، گفت: با اجازه کمیته دانشگاهی افراد بالای 65 سال را برای دریافت واکسن کرونا فراخوان زدیم، هر چند هنوز هم 30 درصد گروه 70 سال به بالا علی‌رقم تامین واکسن برای دریافت مراجعه نکردند.

تعداد بستری‌ها به بیش از 3 هزار بیمار در سطح استان اصفهان خواهد رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تکمیل پذیرش مراکز درمانی، اظهار داشت: بیمارستان‌ها با سرعت در حال پر شدن هستند و شرایط به گونه‌ای پیش ‌می‌رود که بیمارستان خورشید که از چند روز گذشته وارد چرخه خدمت رسانی به بیماران کرونایی شده کاملا ظرفیت آن تکمیل شده است.

بهروز کلیدری افزود: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌های امین و خورشید تکمیل شده و بیمارستان‌های غرضی و شریعتی بیش از 150 بیمار بستری دارند و طبق برآورد انجام شده تعداد بستری‌ها طی دو هفته آینده به بیش از 3 هزار بیمار در سطح استان خواهد رسید.

250 تخت بیمارستان امین تکمیل شد

رئیس بیمارستان امین اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا، اظهار داشت: متاسفانه وارد پیک پنجم بیماری شدیم و به نظر می‌رسد این موج از موج‌های قبلی بسیار گسترده‌تر باشد و مبتلایان بیشتری را رقم بزند.

حمید صالحی افزود: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم طی ما‎های اخیر، بیماری شدت گرفت و باعث شده وارد موج بعدی ویروس منحوس کرونا بشویم.

رئیس بیمارستان امین اصفهان با بیان اینکه بیمارستان امین از ا22 خرداد ماه به عنوان مرکز ریفرال بیماران کرونایی مشخص شد، گفت: در حال حاضر تمامی تخت‌های این بیمارستان که حدود 250 تخت بستری است پر شده و بیمارانی داریم که ممکن است ساعت‌ها در صف پذیرش قرار بگیرند این وضعیت می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی دیگر از بیمارستان‌های ریفرال کرونایی را اعلام کرده که آن هم در روزهای آینده ظرفیت پذیرش آن تکمیل خواهد شد.

صالحی تصریح کرد: از مردم درخواست می‌شود با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کادر درمان را یاری کنند تا بتوانیم از این موج هم با کمترین میزان آسیب عبور کنیم و منجر به فاجعه انسانی نشود.

رئیس بیمارستان امین اصفهان با اشاره به شرایط پرستاران، اظهار داشت: پرستاران با توجه به گرمای شدید در شرایط کرونایی مجبور هستند برای حفظ سلامتی خودشان هنگام حضور بر بالین بیماران پوشش خاصی داشته باشند که برای آنها سخت است.

وی افزود: قدردان زحمات پزشکان، پرستاران و تمامی کادر درمان هستیم که از جان خودشان مایه می‌گذارند تا به بیماران خدمت کنند.

بنا براین گزارش ، عادی انگاری کرونا بلایی است که می‌تواند به قیمت جان انسان‌ها تمام شود، هزینه‌ای غیر قابل جبران که به هیچ وجه جایگزینی ندارد، بنابراین رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند ما را از این فاجعه جبران‌ناپذیر نجات دهد.

تسنیم

نوشتن دیدگاه