شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 18674
منتشر شده در پنج شنبه, 06 خرداد 1400 14:30
تعداد دیدگاه: 0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با توجه به این که ماهیت ویروس موسوم به جهش هندی شناسایی‌شده و در کشور رد پای آن دیده‌شده باید هرلحظه احتمال ورود کروناهای جهش‌یافته جدید را در منطقه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید علی‌رضا مروجی در خصوص آخرین وضعیت کرونا و واکسیناسیون در کاشان اظهار کرد: کار بسیار بزرگی که برای مقابله با کرونا در حال انجام است بحث واکسیناسیون است که تا اسفند ۱۴۰۰ برای گروهای سنی بالای ۱۸ سال قرار است به پایان برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان این که واکسیناسیون طولانی‌مدت و طاقت‌فرسا است، افزود: واکسیناسیون نیازمند حمایت همگانی است که بر ای این ویروس منحوس لازم است افراد واکسن دریافت کنند بنا بر این حتماً توصیه می‌شود از پایگاه‌های سلامت به‌ محض اینکه تماسی گرفته می‌شود همشهریان برای زدن واکسن اقدام کنند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر کرونای در گردش در منطقه کاشان کرونای انگلیسی است که‌ موج جدید آن تقریباً کنترل‌ شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت ویروس که جهش‌هایی موسوم به جهش هندی در منطقه قم شناسایی‌شده و در کشور رد پای آن دیده‌شده باید هر لحظه احتمال ورود کروناهای جهش‌یافته جدید را در منطقه داشته باشیم.

مروجی با بیان این که موضوع که آیا گروهایی مثل خبرنگاران که در خط مقدم هستند نیاز باشد واکسن کرونا را سریع‌تر دریافت کنند، خاطرنشان کرد: سند ملی واکسیناسیون که قابل‌دسترسی برای همه است تعیین کرده است که چه افرادی واکسن بزنند، همه ما تابع سند ملی واکسیناسیون هستیم که به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده و مصوبات ستاد ملی کرونا در حکم شورای عالی امنیت ملی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان همه ما باید خودمان را تابع قانون بدانیم و امیدواریم با کمک همه بحث واکسیناسیون با کمک همه در زمان خودش باقدرت به نتیجه برسد، تصریح کرد: تخت‌های که بیماران کرونایی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بستری هستند زیر ۲۰۰ نفر است، با مکانیزم بستری موقت باعث شد مدیریت بهینه‌ای برای تخت‌های بیمارستانی صورت بگیرد.

مروجی بابیان اینکه، رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها تأکید می‌شود، گفت: شهروندان پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا بتوانیم به‌خوبی ویروس کرونا را مهار کنیم.

 

فارس

نوشتن دیدگاه