شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 17491
منتشر شده در یکشنبه, 24 اسفند 1399 17:55
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان با اشاره به مزیت طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان گفت: این طرح برای جلوگیری از فرونشست زمین و استفاده نکردن آب آشامیدنی و کشاورزی در صنایع اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، عباس رضایی درخصوص اجرای طرح انتقال آب از خلیج‌ فارس به اصفهان اظهار داشت: این استان با فرونشست زمین مواجه است و متاسفانه برای تامین آب استان از آب‌های زیرزمینی برداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: از این رو برای جلوگیری از فرونشست زمین و نبود دغدغه صنایع و اینکه از آب آشامیدنی و کشاورزی برای استفاده در صنایع استفاده نشود این طرح اجرایی می‌شود. استان اصفهان تشنه است و مسأله آب از مطالبات بجا و دغدغه مسئولان طی سال‌های گذشته بوده است.

استاندار اصفهان آب را یکی از دغدغه‌های اصلی صنایع برشمرد و گفت: تامین آب پایدار برای صنایع استان و قطع کامل وابستگی صنایع به آب آشامیدنی و کشاورزی از دیگر مزایای این طرح مهم است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر حدود 100 میلیون مترمکعب آب برای صنایع استان مصرف می‌شود که پیش بینی می‌شود تا سال 1410 این میزان مصرف به 180 میلیون مترمکعب برسد. برای اینکه دغدغه صنایع استان را حل و فصل و از آب آشامیدنی و کشاورزی برداشت نکنیم یکی از بهترین راه‌ها انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان است.

رضایی با بیان اینکه هدف از انتقال آب خلیج فارس به اصفهان تامین آب پایدار صنایع استان است، خاطرنشان کرد: برای این طرح 910 کیلومتر لوله‌گذاری نیاز است که براساس پیش‌بینی‌ها به 5سال زمان نیاز است که بستگی به منابع، شرایط و مسائل زیست محیطی و اجتماعی دارد.

وی اظهار داشت: طرح توسط یکی از شرکت‌های آبی مطالعه شده و از بین 11 مسیر یکی از مسیرها که کمترین مشکل را داشته انتخاب شده است.با برداشت 375 میلیون مترمکعب آب دریا پس از شیرین‌سازی برای صنایع استان اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تسنیم

نوشتن دیدگاه