دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1630
منتشر شده در پنج شنبه, 30 بهمن 1393 18:45
تعداد دیدگاه: 0
شهرداراصفهان:

شهردار اصفهان اداره شهر به صورت تک محصولی و از طریق فروش تراکم را خطرناک دانست و خواستار سهولت قانونگذاری برای رسیدن به درآمد پایدار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ،سید مرتضی سقائیان نژاد صبح امروز در مراسم بهره برداری از طرح های فرهنگی،عمرانی و خدماتی منطقه 13 اصفهان گفت: رکود حاکم بر...


شهردار اصفهان اداره شهر به صورت تک محصولی و از طریق فروش تراکم را خطرناک دانست و خواستار سهولت قانونگذاری برای رسیدن به درآمد پایدار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،سید مرتضی سقائیان نژاد صبح امروز در مراسم بهره برداری از طرح های فرهنگی،عمرانی و خدماتی منطقه 13 اصفهان گفت: رکود حاکم بر بازار شرایط اقتصادی سختی را در شهر رقم زد و همین امر تاثیر زیادی روی جذب منابع درآمدی شهر داشت.
وی اظهار کرد:متاسفانه شهرداری ها برای جذب درآمدهای خود به به بخش ساختمان وابسته هستند و هنوز نزدیک به 60 درصد از درآمدهای شهرداری ها زا طریق فروش تراکم محقق می شود و شرایط محیطی در این مسئله دخالت مستقیم دارد.
سقائیان نژادبا اشاره به اینکه فروش تراکم در حال حاضر برای شهر ها مانند فروش نفت برای کشور شده است، تصریح کرد: شهر مانند یک موجود زنده است که شهروندان مخارج آن را تامین می کنند و باید از نحوه مخارج شهر به خوبی اطلاع داشته باشند، ضمن این که این موجود زنده هم محدودیت هایی دارد و مشخص نیست تا کی و تا کجا می توانیم شهر را بفروشیم.
شهردار اصفهان افزود: باید به نیروهای خودمان و کارآفرینان تکیه کنیم و به سمت سیاست های مقاومتی در اقتصاد روی بیاوریم و البته صرفه جویی امور رانیز به مردم بسپاریم تا با درایت امورخود را پیش ببریم.
وی خاطرنشان ساخت: امسال با تدبير مجلس شوراي اسلامي قرارشد درآمدحاصل از نفت به حوزه عمران اختصاص يابد و خرج نگهداري كشور و هزينه هاي جاري از طريق ماليات تامين شود كه ظاهراين موضوع برای مردم خوشایند نیست، اما می تواند درخروج از تکیه به فروش نفت موثر باشد.

شهردار اصفهان با تاکید بر این که در شرایط سخت مردم ثابت کرده اند که می توانندازموانع سخت عبورکنند،ادامه داد: بهمن ماه به ما ياد داده كه چگونه در برابر سختي ها بايستيم و بر مردم تكيه كنيم و اگر بخواهیم ادبیات ایثار و استقلال را درمدیریت نهادینه کنیم ناچار به اعتماد به مردم هستیم و باید اختیارات بیشتری به آن ها بدهیم.

شهردار اصفهان همچنین گفت: مهندسان و جوانان ایرانی طی هشت سال دفاع مقدس توانستند نوآوری ایجاد کنند و همین نو آوری ها بود که کشور را پیش برد و امروز نيز درفن آوری و استفاده از علوم و فنون جایگاه ویژه ای در دنیا داریم.
سقائیان نژاد همچنین بر لزوم تفکیک وظایف دردو بعد محلی و ملی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت:چنانچه این وظایف تفکیک شود درآمد پایدار نیز تعریف می شود و می توان با اعتماد به مردم موتورمحرکه توسعه را به حرکت در آورد.
سقاييان نژاد با اشاره به اين كه در آستانه طرح قانون ماليات بر ارزش افزوده در مجلس و هيات دولت هستيم گفت:متاسفانه در اين لايحه عوارض حذف شده و به جاي آن ماليات جايگزين شده به طوري كه انواع ماليات سبز و مستيقم را مطرح كردند كه اين سهم شهرداري هاست.
وي بيان كرد: بايد ماليات مستقيم بر شهر پيش بيني نشود و اجازه داده شود بر مردم تكيه گردد چرا كه در اين قانون اختيارات شهرها گرفته مي شود و در اين قانون هر جا اسم از ماليات برده مي شود شوراهاي شهر حق تصويب عوارض ندارند.
شهردار اصفهان با اشاره به اين كه صنوف ماليات مستقيم مي پردازند براي كسب و پيشه ديگر نبايد عوارض بدهند اذعان داشت: در چنين شرايطي شهر چگونه اداره شود شهر موجودي زنده است كه هزينه هاي آن توسط مردم پرداخت مي شود پس اجازه بدهند نقش مردم پررنگ تر شود و مسوليت ها به پارلمان محلي واگذار شود.
شهردار اصفهان با اشاره به تصويب بودجه ۹۴ از سوي شوراي شهر افزود: بودجه ۲ هزار و ۶۰۰ ميليارد توماني به صورت نقدي و غير نقدي به تصويب رسيد و اميد است خداوند بركاتش را جاري كند تا بتوانيم به اين بودجه دست يابيم و در ميان شهروندان شادابي ايجاد كنيم.
وي با بيان اين كه شنبه آينده در جلسه علني لايحه تخفيف ۱۰ درصدي تراكم در دو ماه آينده ارائه مي شود، اذعان داشت: با تصويب اين لايحه از سوي شوراي شهر تسهيلات جديدي براي مردم فراهم مي شود تا بتواينم زمينه سازحركت هاي جديدي شويم.

نوشتن دیدگاه