جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3507
منتشر شده در دوشنبه, 05 مهر 1395 09:50
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مهمترین موضوع پیش روی صنایع دستی، بازاریابی محصولات در بازارهای داخلی و خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، سیدعبدالوهاب سهل آبادی وجود حدود 200 رشته از 365 رشته صنایع دستی کشور در استان اصفهان را نشان از توانمندی و ظرفیت این صنعت عنوان کرد و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان آماده همکاری با اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنایع‌ دستی جهت تقویت توان بازاریابی آنان در بازارهای خارجی است.
وی مهمترین مشکل صنایع دستی کشور را بازار فروش دانست و گفت: بسیاری از هنرمندان به دلیل نبود امکان تامین هزینه های لازم نمی توانند با شرکت در نمایشگاه های بین المللی، از فرصت های مناسب بهره ببرند و در این خصوص اتاق بازگانی اصفهان تمام تلاش خود را برای حمایت‌های لازم از هنرمندان صنایع دستی اصفهان انجام می دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با ابراز تاسف نسبت به اینکه برخی از این هنرمندان مجبورند حاصل دسترنج خود را با قیمت ناچیز به دلالان عرضه کنند، بیان داشت: اتاق های بازرگانی در سال های گذشته فعالیت شاخصی در ارتباط با حمایت از هنرمندان صنایع دستی نداشتند.
وی به جایگاه اصفهان در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و اظهار داشت: صنایع دستی از جمله صنایعی است که در سال های اخیر توجه کافی به آن نشده است به گونه ای که به عنوان مثال هنر فرش که روزی تنها در اختیار ایران بود و به عنوان مهمترین شغل خانگی جوانان از نظر اخلاقی و اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار بود امروز بازار خود را از دست داده است.
سهل آبادی به نقش اتاق بازرگانی در توسعه بازارهای خارجی اعضا اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی با همکاری اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و تشکل‌های مرتبط می‌تواند برنامه مدونی را برای بازاریابی صنایع‌ دستی استان تدوین کند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همچنین از تشکیل اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی خبر داد و گفت: اصفهان دارای رشته فراوان صنایع دستی است ما سعی می کنیم این هنرها را به هیات های خارجی معرفی کنیم.

نوشتن دیدگاه