يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3436
منتشر شده در شنبه, 20 شهریور 1395 14:02
تعداد دیدگاه: 0

کارشناس اتوماسيون و ابزار دقيق ناحيه فولادسازي از بومي سازي کارت (ماژول) کنترل سيستم انتقال مواد اوليه به کوره هاي قوس الکتريکي در ناحيه فولادسازي خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، سيد روح اله موسوي با اعلام این خبر، گفت: با بومي سازي و بهينه سازي اين ماژول ها، ضمن رفع نياز از واردات اين تجهيز، مزاياي ديگري از قبيل کاهش هزينه خريد قطعات يدکي و تعميراتي و همچنين افزايش دانش فني کارکنان نيز به بار نشست.
اين کارشناس واحد اتوماسيون و ابزار دقيق ناحيه فولاد سازي در این خصوص گفت: سيستم انتقال مواد اوليه، ترکيبي از يک فيدر نواري، يک توزين ديناميک و يک ماژول کنترلي است که وظيفه آن اندازهگيري و کنترل سرعت تغذيه مواد دانهبندي شده به کوره مطابق با مقدار درخواستي ارسالي از PLC شارژ کوره است.
موسوي با اشاره به دلايل اجراي اين پروژه، گفت: به دليل وجود ضعف هاي موجود در ماژول مذکور از جمله خرابي هاي مکرر، دشواري کار با تجهيز به سبب پيچيدگي هاي آن، عدم دسترسي به برنامه نرم افزاري اوليه، پايداري کوتاه مدت کاليبراسيون، عدم امکان عيبيابي آنلاين، هزينه زياد قطعات يدکي و عدم امکان تغيير و بهينه سازي تجهيز، تصميم بر آن شد که با تکيه بر دانش فني کارشناسان ناحيه و توانايي شرکت هاي داخلي، اين ماژول بومي سازي گردد.
وي افزود: طراحي سيستم جديد مبتني بر PLC هاي جديد زيمنس موسوم به سري 1200، به گونه اي انجام شد که بدون تغيير در سيم بندي پانل مارشالينگ، رله هاي ورودي/خروجي يا اينورتر موجود، به سادگي جايگزين ماژول قبلي گردد. همچنين رابط کاربري جديدي به منظور انجام تنظيمات و کاليبراسيون سيستم انتقال مواد اوليه طراحي و ساخته شد، علاوه بر اين در حين اجراي پروژه تلاش شد، ضمن برآورده شدن تمام نيازهاي ماژول قبلي، محدوديت ها و مشکلات فعلي آن نيز شناسايي و برطرف گردد.
کارشناس اتوماسيون و ابزار دقيق ناحيه فولادسازي در ادامه به ديگر مزاياي اجراي اين پروژه اشاره کرد و گفت: افزودن امکانات عيب يابي آنلاين جهت سهولت در نگهداري و پياده سازي تجهيز با استفاده از سخت افزار استاندارد، مقاوم و مناسب با شرايط سايت فولادسازي و همچنين قابل دسترس بودن در بازار کشور و افزايش سرعت و سهولت در عيب يابي تجهيز، کاهش توقفات ناشي از اين ماژول و افزايش توليد از ديگر مزاياي اجراي اين پروژه بود.

نوشتن دیدگاه