دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3110
منتشر شده در سه شنبه, 22 تیر 1395 12:58
تعداد دیدگاه: 0

معاون فروش و بازاریابی مجتمع فولاد مبارکه گفت: ثبت سفارش محصولات این شرکت برای بازار داخلی در سه ماهه اول سال جاری رشد 91 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

 محمود اکبری اظهار داشت: فولاد مبارکه با فروش و ثبت سفارش یک میلیون و 662 هزارتن انواع محصولات خود به رشد قابل ملاحظه ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست یافت.
وی افزود: این امر با توجه به افزایش نسبی تقاضا در بازار و رسالت این شرکت در تأمین حداکثری نیاز بازار داخلی حاصل شده است.
اکبری با اشاره به سهم فروش محصولات مختلف، گفت: حدود 66 درصد مربوط به محصولات گرم، 29 درصد محصولات سرد و اسیدشویی و 5درصد هم مربوط به محصولات پوشش دار شامل قلع اندود، گالوانیزه و رنگی اختصاص پیدا کرد و بیشترین رشد ثبت سفارش در بخش محصولات گرم رخ افتاده است.
وی با اشاره به رشد نسبی تقاضا برای محصولات فولاد مبارکه و سیاست گذاری این شرکت، گفت: برای تامین حداکثری نیاز بازار داخل و از جمله در بخش لوله و پروفیل، در مجموع فروش کالا به این صنعت با رشد بی سابقه 352 درصد نسبت به سال قبل مواجه شده است.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: با توجه به اهمیت حضور مداوم در بازارهای بین المللی و صادراتی بعنوان یک هدف استراتژیک، در این مدت حدود 20 درصد محصولات به این بخش اختصاص یافته است.
اکبری با اشاره به محصولات تولیدی این شرکت افزود: با توجه به تنوع و گستردگی زیاد محصولات تولیدی در فولاد مبارکه، بازار داخلی بر اساس نوع و زمینه مصرف محصولات، تقسیم بندی شده و برنامه های بازاریابی و فروش متناسب با آن اتخاذ می شود.
وی گفت: تولیدکنندگان لوله و پروفیل ساختمانی، صنایع فولادی و فلزی، صنایع خودرو سازی، تجهیزات فلزی سنگین و لوله های انتقال سیالات بزرگترین مشتریان فولاد مبارکه محسوب می شوند که بیشترین رشد فروش در بخش لوله و پروفیل ساختمانی و صنایع فولادی و فلزی انجام شده است.
اکبری با اشاره به رویکرد دیگری که در راستای اهداف استراتژیک سازمان همواره در فولاد مبارکه مورد توجه قرارگرفته، افزود: توسعه محصولات با تمرکز بر تولید و فروش محصولات ویژه با ارزش افزوده بالا ست.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با اشاره به رویکرد دیگری که در راستای اهداف راهبردی سازمان همواره در فولاد مبارکه مورد توجه قرارگرفته است، گفت:توسعه محصولات با تمرکز بر تولید و فروش محصولات ویژه با ارزش افزوده بالا از جمله این اهداف است.
وی با بیان اینکه انسجام و همدلی در مجموعه فولاد مبارکه همواره رمز موفقیت وسرآمدی سازمان محسوب می شود، اظهار کرد: درسه ماهه اول سال جاری حجم فروش محصولاتی نظیر انواع ورق های API مورد نیاز صنایع نفت و گاز، ورق های IF و میکروآلیاژی مورد نیاز صنایع خودرو سازی به بیش از 500 هزار تن رسیده که سهم 31 درصدی از کل فروش را شامل می شود.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت در این دوره در زمینه تحویل محصول به مشتریان نیز موفقیت های قابل توجهی به دست آورده است، اظهار کرد: دستیابی به رکورد ماهیانه حمل 598 هزار تن انواع محصولات در اردیبهشت ماه از آن جمله است.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومترمربع سالن تولید است./

نوشتن دیدگاه