دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25506
منتشر شده در سه شنبه, 14 فروردين 1403 15:52
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی صنعت آب عنوان کرد:

سخنگوی صنعت آب گفت: خط شماره یک آخرین مراحل اجرا را طی می‌کند، بیش از ۹۷ درصد پیشرفت کار دارد و در فاز بهره‌برداری قرار دارد؛ این خط به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد آبرسانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، عیسی بزرگ‌زاده درباره پروژه‌های انتقال آب از دریا اظهار داشت: ما ۵ پروژه و خط انتقال آب از دریا داریم، خط شماره یک آخرین مراحل اجرا را طی می‌کند، بیش از ۹۷ درصد پیشرفت کار دارد و در فاز بهره‌برداری قرار دارد؛ این خط به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد آبرسانی می‌کند.
وی افزود: خط شماره دوم که سال گذشته کلنگ‌زنی شد به موازات خط شماره یک بوده و بناست که به هرمزگان، کرمان و یزد آبرسانی کند.
سخنگوی صنعت آب گفت: خط شماره ۳ که دارای دو بخش است یک بخش از بندر سیریک تا کپه‌نمکی سیرجان و خط دیگر از کپه‌نمکی سیرجان تا اصفهان است، این خط از کپه‌نمکی سیرجان تا اصفهان به طور موقت به میزان ۷۰ میلیون متر مکعب از خط شماره یک آب دریافت می‌کند و نزدیک ۶۵ درصد پیشرفت کار دارد، بخش کپه‌نمکی سیرجان-اصفهان سال جاری به اتمام می‌رسد.
وی بیان داشت: خط شماره ۴ کریدور شرق است که از چابهار آب را دریافت و وارد خراسان جنوبی و خراسان رضوی می‌شود و اکنون در کل حدود ۱۳ درصد پیشرفت دارد در بخش سیستان حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد و منابع آب لازم را برای شهر زاهدان در منطقه سیستان و برخی شهرهای مسیر در استان سیستان و بلوچستان تامین می‌کند.
بزرگ زاده تصریح کرد: خط شماره ۵ هم از پارسیان و لامرد در استان فارس آبگیری می‌کند، اکنون در حال اجرا است.
وی یادآور شد: به استثنای خط یک که در حال بهره‌برداری است بقیه پروژه‌ها در حال اجرا هستند.
سخنگوی صنعت آب درباره انتقال آب از خزر به سمنان نیز گفت: این پروژه هم در صورتی که از سوی صنایع سرمایه‌گذاری شود و شرکت پروژه با کمک صنایع تشکیل شود؛ می‌تواند منطبق با روش متداولی که برای طرح‌های دریا داریم؛ پیگیری شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه