يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25420
منتشر شده در جمعه, 11 اسفند 1402 16:26
تعداد دیدگاه: 0
معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران:

معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه کشور وارد چهارمین سال خشکسالی شده است، گفت: نیازمند تشکیل دولت آب هستیم که اعضای آن یکایک مردم هستند و همه باید در مدیریت مصرف آب کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی دانشگر معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیابی شرکت مدیریت منابع آب ایران در مراسم معارفه «حمید احسانی» سرپرست جدید شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تغییر اقلیم میزان نزولات جوی در سطح کشور کاهش یافته و وضعیت منابع آبی با چالش مواجه است.
وی با بیان اینکه کشور ایران در نیمه خشک جهان واقع شده است، افزود: این شرایط و خشکسالی‌های متناوب نیز سبب شده که امروز شرایط منابعی آبی در کشور پیچیده باشد و مدیریت این منابع نیازمند حمایت و همراهی همه است.
معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، خشکسالی‌های اخیر را بی‌سابقه خواند و اضافه کرد: موضوع آب یک موضوع فرا وزارتخانه‌ای و فراقوه‌ای است و همه دستگاه‌ها برای مدیریت آب باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.
دانشگر با بیان اینکه باید دولت آب تشکیل شود، گفت: اعضای این دولت یکایک مردم هستند و همه باید در مدیریت مصرف آب کمک کنند.
وی با اشاره به میزان بارندگی در استان سمنان اظهار داشت: سمنان سالانه ۱۲۰ میلیمتر بارش دارد و جزو کم بارش‌ترین استان‌های کشور بوده، شرایط ویژه‌ای دارد و در سه سال گذشته رکود خشک‌ترین استان‌ها را به ثبت رسانده است.
معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه در استان سمنان اقدامات مطلوبی در زمینه حفاظت از منابع آبی انجام شده است، تصریح کرد: در این استان هیچ چاه غیرمجاز فعالی وجود ندارد.
دانشگر خاطرنشان کرد: در وزارت نیرو تمامی اقدامات انجام شده به لحاظ علمی و تکنولوژی منطبق با آخرین تکنولوژی‌ها است و از به روزترین روش‌ها استفاده می‌شود.
وی اضافه کرد: در زمینه مدیریت منابع آبی هر اقدامی مانند استفاده از آب‌های ژرف، مدیریت توأمان آب و برق، انتقال آب از دریا، رصد آب‌های جاری و زیرزمینی، استفاده از آب‌های نامتعارف دریا و دیگر اقدامات انجام شده است.
دانشگر گفت: شاه‌بیت تمامی این اقدامات مدیریت منابع و مصرف است و اگر تمامی اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای انجام شود، اما مدیریت مصرف وجود نداشته باشد وضعیت رو به بهبود نخواهد بود.
معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: باید مدیریت بهینه مصرف منابع آب به جد در دستور کار قرار گیرد و اگر به این مهم توجه نشود با مشکلات جدی‌تر در زمینه آب مواجه خواهیم بود.
دانشگر در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از «محسن عسکری» رئیس پیشین هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: اقدامات انجام شده در این شرکت در بخش‌های مختلف قابل ملاحظه بوده و شرکت آب منطقه‌ای سمنان شرکت چالاک و بسیار منظمی است و این فعالیت و اقدامات کار مدیرعامل جدید را سخت‌تر می‌کند و باید این شکوفایی ادامه یابد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه