دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25412
منتشر شده در چهارشنبه, 09 اسفند 1402 11:25
تعداد دیدگاه: 0
از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲؛

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از سال ۱۳۹۹ تا کنون ۲۱۲ هکتار اراضی ملی استان اصفهان با پیگیری حقوقی این اداره کل و اجرای احکام قضایی رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تصرف اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به‌ ویژه نسل آینده این کشور است، اظهار کرد: به‌منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت فعالیت‌های یگان حفاظت اراضی استان قرار دارد.

وی افزود: اراضی تحت پوشش این یگان، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در این راستا با پیگیری‌های مستمر حقوقی توسط معاونت املاک و حقوقی این اداره کل و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان احکام قضائی قطعی له سازمان اخذ و با همت عوامل یگان حفاظت اراضی استان، این احکام اجرایی و اقدامات لازم در رابطه با آن انجام می‌شود.

وی گفت: از سال ۱۳۹۹ تاکنون در مجموع بیش از ۱۹۰ حکم قطعی قضائی با تلاش و همت کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان و پشتیبانی عوامل انتظامی، اجرا و اقدامات لازم در این رابطه به عمل آمده است.

قاری قرآن عنوان کرد: با اجرای این احکام قضائی، اراضی ملی در سطح استان اصفهان به مساحت ۲۱۲ هکتار و به ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، رفع تصرف و از دست متصرفان خارج شد.

وی تصریح‌ کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان توسط عوامل یگان حفاظت اراضی استان رصد می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌گیرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه