دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25218
منتشر شده در چهارشنبه, 27 دی 1402 10:54
تعداد دیدگاه: 0

رئیس اداره طرح های توسعه شهری و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: قطبی شدن مناطق و محلات شهری استان اصفهان یکی از چالش های پیشِ رو در نظام شهرسازی استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی هنردان رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص چهارمین چالش پیش روی نظام شهرسازی استان اصفهان به قطبی شدن مناطق و محلات شهری استان اشاره کرد و گفت: وجود مسائل اقتصادی و اختلاف طبقاتی ناشی از آنها ضمن تشدید قشربندی اجتماعی باعث بروز پدیده شمال و جنوب شهر شده‌است.

رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه‌داد: مکان گزینی خدمات و تسهیلات شهری به‌خصوص خدمات و تسهیلات قابل ارائه توسط بخش خصوصی با هدف حداکثر نمودن تابعِ سود خود همواره گرایش به‌سمت مناطق مرفه شهری دارد که این موضوع خود موجب تشدید نابرابری فضایی و سکونتی می‌شود.

وی گفت: از جمله راهکارهای شهرسازی برای برقراری عدالت فضایی می‌توان اختلاط اجتماعی و اقتصادی از طریق ایجاد تنوعی از گونه‌های مسکن برای گروه‌های مختلف درآمدی در همه محلات و نواحی شهری، توزیع عادلانه خدمات و تسهیلات شهری و توانمندسازی ساکنین محلات و نواحی کم‌برخوردار را نام برد.

هنردان عنوان کرد: از مهم‌ترین مسائل ایجاد شده در چالش قطبی شدن مناطق و محلات شهری می‌توان به از سرخوردگی ساکنان محلات فقیر شهری، گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی، عدم تعلق ساکنین و... اشاره کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه