جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25042
منتشر شده در سه شنبه, 28 آذر 1402 17:00
تعداد دیدگاه: 0

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بابیان اینکه دریاچه ارومیه به عنوان ششمین دریاچه شور دنیا به یک شرایط سخت و بحرانی رسیده است از مکاتبه نمایندگان شمال غرب کشور به رییس جمهور برای انتقال آب از خلیج فارس به دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در نشست علنی صبح امروز(سه‌شنبه، 27 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به شرایط بحرانی دریاچه ارومیه، بیان کرد: دریاچه ارومیه ششمین دریاچه شور جهان است اما به یک شرایط سخت و بحرانی رسیده است و از پریشان حالی به شرایط بحرانی افتاده است کما اینکه دریاچه پریشان کازرون هم چنین وضعیتی دارد.

وی افزود: مشکل اصلی در اینجا مدیریت منابع آب است، دولت تابحال کارهای بزرگی انجام داده است؛ از جمله افتتاح تونل و کانال انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه. اگر چه کار تمام شد، حداقل در آن حدی که 300-400 میلیون مترمکعب آب سال گذشته به دریاچه ارومیه روانسازی شد اما سال گذشته بالای یک میلیارد متر مکعب این دریاچه آب داشت که امسال به نصف آن رسیده است، یعنی 500-600 میلیون مترمکعب.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما نمایندگان شمال غرب نامه‌ای به آقای رییس جمهور نوشته‌ایم و همه راه‌های تعریف منابع آب جدید را آنجا بررسی کرده‌ایم. یکی از راه ‌های حل مشکلات آب کشور انتقال آب از آب‌های آزاد خلیج فارس است و آنجا مسیر 700 کیلومتری دارد و 5 استان این مسیرمی‌توانند از این آب بهره‌مند شوند. باید این هم مورد توجه جدی قرار گیرد تا انشالله بتوانیم منابع پایدار و منابع آب جدید برای دریاچه ارومیه تامین کنیم.

رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مقابل تورم و گرانی مخصوصا کالاهای مایحتاج عمومی، یکی از راهکارهایی که مجلس بر آن تاکید کرد و دولت هم آن را پیاده می‌کند کالابرگ الکترونیکی برای 11 قلم است، این کالابرگ 2 بار امتیاز دارد که یکی عمل شده و یکی نه. اگر مزیت دوم را هم عمل کنند نتیجه‌ بخش خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امتیاز اول این است که 120 هزار تومان برای هر کارت یارانه‌ای اگر هر نفر که 200 هزار تومان خریداری کند اعتبار تشویقی می‌دهند ولی این کافی نیست./انتهای پیام

عکس تزیینی است

نوشتن دیدگاه