دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24944
منتشر شده در دوشنبه, 13 آذر 1402 11:14
تعداد دیدگاه: 0
مدیر‌عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان:

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: رهاسازی آب به تالاب بین المللی گاوخونی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، امروز سیزدهم آذرماه، حسن ساسانی اظهار داشت: با اتمام رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهان، زاینده رود با هدف تأمین بخشی از حقابه تالاب بین المللی گاوخونی جریان یافت.
وی افزود: با توقف توزیع آب برای کشت کشاورزان، بخشی از خروجی آب زاینده رود از سد رودشتین برای تالاب گاوخونی و محیط زیست از هشتم آذر ماه رهاسازی شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت: بر اساس نتایج اعلام شده توسط مرکز پایش داده‌های منابع و مصارف آب استان همزمان با پایان توزیع آب در شبکه‌های آبیاری، پس از رهاسازی آب، جریان موجود رودخانه پس از طی مسافت ۱۳۰ کیلومتری در ساعت ۱۶ روز دهم آذرماه به تالاب بین‌المللی گاوخونی رسید.
ساسانی ادامه داد: دبی آب رهاشده از سد رودشتین در مقطع شاخ کنار معادل ۱۲مترمکعب بر ثانیه است و در حدود یک هفته جریان آب حفظ می شود.
وی خاطر نشان کرد: دبی آب در ایستگاه مذکور با توجه به تثبیت جریان در مسیر در حال افزایش است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: رهاسازی آب برای تالاب گاوخونی در آینده مطابق جدول منابع و مصارف حوضه زاینده رود و به پشتوانه بارش‌های پاییز و زمستان است.
تالاب بین المللی گاوخونی یکی از بزرگترین و مهمترین تالاب‌های ایران است و در منطقه‌ای به وسعت ۴۷۶ کیلومتر مربع در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق اصفهان در کنار شهر ورزنه و در مجاورت تپه‌های شنی واقع است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه