دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24494
منتشر شده در شنبه, 11 شهریور 1402 11:48
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محسن ضیائی افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان بیش از ۱۱۵ هزار تن گندم از ابتدای خرداد امسال تاکنون خریداری کرده که خرید این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یافته‌ است.

وی با بیان اینکه ارزش گندم خریداری شده در این مدت ۱۷ هزار و ۱۵۸ هزار میلیارد ریال است، افزود : قیمت پایه ای گندم ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان است که دولت برای حمایت از تولید این محصول راهبردی هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کاشت بابت تامین بخشی از هزینه های کود و بذر و همچنین ۲ هزار تومان به عنوان جایزه تحویل گندم به دولت در نظر گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان اظهار داشت: این مقدار گندم توسط ۱۴ هزار و ۲۱۶ کشاورز در قالب ۳۰ هزار و ۲۴۴ محموله به مراکز تعیین شده، تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر خرید تضمینی گندم در مناطق سردسیر شامل غرب و جنوب استان اصفهان در حال انجام است و در سایر مناطق استان تا پایان شهریور ادامه دارد.

ضیائی گفت : تا کنون حدود ۶۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و مابقی تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد./انتهای پیام

ایرنا

نوشتن دیدگاه