پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23466
منتشر شده در سه شنبه, 25 بهمن 1401 16:40
تعداد دیدگاه: 0
مدیر عامل آب منطقه ای اصفهان:

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اعلام خبر اتمام عملیات لایروبی سد چم آسمان گفت: عملیات لایروبی این سد با حجم عملیات خاکی بیش از 100 هزار متر مکعب انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسن ساسانی گفت: با توجه به آورد رسوبات توسط رودخانه به منظور افزایش ظرفیت دریاچه سد و همچنین تسهیل در آبگیری تصفیه خانه شرب اصفهان عملیات لایروبی آغاز شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به این که آخرین لایروبی انجام شده در این سد مربوط به سال 1395 بوده است، تصریح کرد: طی این مدت، رسوبات وارد شده به این سد موجب کاهش شدید حجم دریاچه آن و همچنین کاهش کیفیت آب شده بود و با اجرای این عملیات ضمن افزایش ظرفیت دریاچه سد، قابلیت کنترل شوک های دبی رودخانه بیشتر شده و آبرسانی به تصفیه خانه باباشیخعلی نیز با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر این که سد چم آسمان محل تامین آب شرب بیش از پنج میلیون نفر و آب رودخانه زاینده رود همواره تا این مقطع جاری است، خاطر نشان کرد: با پیگیری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان لایروبی دریاچه این سد با لحاظ الزامات امنیتی و فنی دقیق صورت پذیرفت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان تصریح کرد: لایروبی دریاچه این سد در آب صورت پذیرفت و این موضوع سختی کار را بالا برد اما با برنامه ریزی انجام شده عملیات آن از تاریخ نهم آذرماه سالجاری آغاز شد.

ساسانی با بیان این که این عملیات با هزینه ای بالغ بر 47 میلیارد ریال انجام شد، افزود: با توجه به لایروبی صورت گرفته و زدودن دریاچه از لجن ها و جلبک ها، پیش بینی می شود کیفیت آب ورودی به تصفیه خانه باباشیخعلی نیز افزایش یابد.

سد چم آسمان در فاصله 112 کیلومتری از سد زاینده رود و در فاصله 65 کیلومتری غرب اصفهان قراردارد. از وظایف اصلی این سد انحرافی، افزایش تراز آب رودخانه به منظور تامین آب شرب و صنعت اصفهان است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه