جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23328
منتشر شده در یکشنبه, 09 بهمن 1401 15:23
تعداد دیدگاه: 0
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان:

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از اتمام لایروبی سد چم آسمان تا 20 روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهندس حسن ساسانی اظهار کرد: با هدف پاکسازی سد چم آسمان، محل برداشت آب شرب اصفهان، لایروبی این سد با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد و 700 میلیون تومان در حال انجام است.

وی با تأکید بر این که شرکت آب منطقه ای اصفهان متولی تأمین آب با کیفیت است، اضافه کرد: در این راستا اقدامات متعددی از جمله لایروبی سد چم آسمان به منظور حفظ کمیت و کیفیت آب در دست اقدام است.

ساسانی با بیان اینکه به منظور پایش کیفیت منابع آب، به خصوص در بخش شرب، سامانه کنترل کیفیت آب به صورت آنلاین (بر خط) در محل سد چم آسمان نصب شده است، گفت: در حال حاضر خروجی آب در محل تصفیه خانه بابا شیخعلی به پیشرفته ترین دستگاه های کنترل کیفیت مجهز شده که در صورت بروز حوادث آلودگی، هشدارهای لازم ارسال می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان خاطرنشان کرد: پیشرفته ترین دستگاه بیومانیتورینگ در سطح بین المللی به منظور تامین کیفیت و پایش آلاینده های نفتی و ... در خروجی این سد نصب شده است که بر اساس رفتار ارگانیزم های زنده اقدام به پایش می نماید.

وی با بیان این که اقدامات مؤثری در حوزه پدافند غیر عامل در شرکت آب منطقه ای اصفهان صورت گرفته است، افزود: این اقدامات در بخش های زیستی؛ سایبری، سازه ای ، مطالعات و پژوهش، ملموس است.

ساسانی با اشاره به این که مرکز داده شرکت آب منطقه ای استان اصفهان پشتیبان مرکز داده صنعت آب کشور است، خاطر نشان کرد: این مرکز با هزینه ای بالغ بر 18 میلیارد تومان، 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اتمام خرید تجهیزات و مجوزهای لازم به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان این که مدیریت بحران و پدافند غیر عامل یک بحث چند بعدی است، تصریح کرد: کمبود منابع آب حوضه زاینده رود به دلیل واگذاریها و کمبود منابع آب جدی است.

وی با تأکید بر مدیریت مصرف و تأمین منابع آب، خاطر نشان کرد: تأمین اعتبار برای راه اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان از اقدامات پدافند غیر عامل در شرکت آب منطقه ای اصفهان است.

در ادامه حمید رضا لطفی، رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مخاطرات و تهدیدات متنوع در حوزه آب وجود دارد که با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل شرکت، آمادگی لازم برای پشت سر گذاشتن این تهدیدات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشی در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مانند انجام مطالعات پایه پایش کمی و کیفی رودخانه و سد زاینده رود، افزود: به دنبال تکمیل و به روز رسانی این مطالعات هستیم.

لطفی خاطر نشان کرد: مطالعات پایش، از سراب تا پایاب رودخانه زاینده رود از اقدامات حیاتی پدافندی در حوزه آب اصفهان است.

وی هم چنین به تکمیل و به روزسانی مطالعات سامانه دوم آبرسانی به اصفهان اشاره کرد و افزود: مطالعات پدافند غیر عامل کلیه سدهای استان اصفهان انجام شده است.

در ادامه علی رائیجیان، معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان بر پیگیری موارد مطرح شده در این جلسه و هم چنین بر شناسایی ابعاد و حجم فرونشست اصفهان و راه حل های آن تأکید کرد.

وی با بیان این که همه ی راه حل های موجود نجات زاینده رود مستلزم تأمین آب حداقلی برای جاری بودن رودخانه است، گفت: لازم است برای کنترل فرونشست اصفهان از تمامی ظرفیت های ممکن استفاده و نگاه علمی توأم با عمل پیگیری شود.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان خاطر نشان کرد: عدم توسعه و تخصیص جدید، محدود کردن اضافه برداشت ها و ساماندهی مصارف مجاز، به صورت موازی به عنوان اقدامت پدافندی در شرکت آب منطقه ای اصفهان به صورت جدی پیگیری می شود.

اولین جلسه «کمیته پدافند غیر عامل صنعت آب و برق کشور در استان اصفهان» هشتم بهمن ماه با حضور مهندس سید اعتضاد مقیمی، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو، مهندس سیف اله آقابیگی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیران ارشد و مدیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان اصفهان، در محل سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تشکیل شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه