يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23216
منتشر شده در دوشنبه, 26 دی 1401 15:57
تعداد دیدگاه: 0

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: جایگاه‌های عرضه سوخت سی‌ان‌جی در سطح استان با هدف مدیریت مصرف گاز، از روز جمعه (۲۳ دی ماه) به‌ صورت گردشی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، عبدالله گیتی‌منش افزود: با توجه به تصمیم کمیته مدیریت بحران استان اصفهان و با هدف صرفه جویی در مصرف گاز در این روزها که با برودت شدید هوا مواجه هستیم، مقرر شده است که ۵۰ درصد از جایگاه های سوخت به مدت ۷۲ ساعت کار کنند و سپس در نوبت بعدی، ۵۰ درصد دیگر از جایگاه ها در مدار فعالیت قرار گیرند.

وی با تاکید براینکه این موضوع به معنی تعطیلی فعالیت جایگاه‌های سی ان جی نیست، اظهار داشت: برنامه گردشی فعالیت جایگاه های سوخت به گونه ای طراحی شده که در سطح استان متوازن باشد و فهرست جایگاه ها برای هرکدام از نوبت های گردشی مشخص است.

گیتی‌منش با بیان اینکه ظرفیت سی ان جی در استان اصفهان ۲.۵ برابر آنچه که استفاده می‌شود، هست، تصریح کرد: با اینحال ممکن است در این شرایط در برخی مناطق که تراکم زیاد است مانند کلان‌شهر اصفهان، صف طولانی در برخی جایگاه ها ایجاد شود اما در سایر نقاط مورد خاصی گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه کار سوخت‌رسانی سی ان جی در استان اصفهان متوقف نشده است، تصریح کرد: شرایط موجود ایجاب می کند که برای تامین گاز خانگی و پایداری شبکه در سراسر کشور این تمهیدات اندیشیده شود.
وی درباره اینکه گردشی بودن فعالیت جایگاه های سی ان جی تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: احتمال دارد این وضعیت تا زمانی‌که برودت شدید هوا و برخی مسائل مربوط به شبکه گاز بویژه در مناطق شمالی کشور وجود دارد، ادامه داشته باشد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی جایگاهداران استان اصفهان نیز در این زمینه گفت: با توجه به شرایط موجود برای شبکه گاز کشور و به‌منظور کمک به مصرف خانگی و استان های دیگر، درصدی از جایگاه های سی ان جی اصفهان به‌صورت گردشی فعالیت می کنند اما این موضوع به معنی توقف عرضه سوخت نیست.

سعید یزدانی با تاکید بر اینکه سوخت‌رسانی در جایگاه های سی ان جی استان اصفهان مستمر و فعال است، افزود: گردشی شدن فعالیت جایگاه های سی ان جی در این هفته و با هماهنگی با کمیته مدیریت بحران استانداری، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان و شرکت گاز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه جایگاهداران سوخت برای تامین منافع مردم در این زمینه همراهی کردند، اظهار داشت: در این شرایط همه باید به یکدیگر کمک کنیم.

یزدانی درباره احتمال ایجاد صف در برخی از جایگاه ها، تصریح کرد: تعدادی از جایگاه های سوخت سی ان جی در کلان‌شهر اصفهان همیشه دارای صف طولانی هستند زیرا در برخی از مناطق، تراکم بالا و تعداد جایگاه ها کم است./انتهای پیام

ایرنا

نوشتن دیدگاه