شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23101
منتشر شده در چهارشنبه, 14 دی 1401 11:39
تعداد دیدگاه: 0
مدیر منابع آب کاشان:

مدیر منابع آب شهرستان کاشان گفت: طی 9 ماه اخیر 55 حلقه چاه غیرمجاز که موجب آسیب به سفره های آب زیرزمینی و آب شرب شهرستان می گردید پر و مسدود شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهندس محمدرضا نرجسیان افزود: شهرستان کاشان دارای 883 حلقه چاه مجاز آب می باشد طی سال های اخیر و سنوات گذشته تا به امروز 392 حلقه چاه غیرمجاز پُر و مسلوب المنفعه شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، 25 دستگاه کنتور حجمی هوشمند در سطح شهرستان برروی چاه های مجاز نصب شده و به کنترل میزان مصرف آب کمک شایانی نموده است.

مدیر منابع آب شهرستان کاشان بیان داشت: جلوگیری از حفرچاه های غیر مجاز و برداشت بی‌‌رویه آن و همچنین حفظ منابع آبی شهرستان، همکاری و مشارکت مردم را می طلبد.

نرجسیان در ادامه افزود: تاکنون 345 کنتور هوشمند در سطح شهرستان نصب شده که برای جلوگیری از کاهش سطح آب های زیرزمینی و پیشگیری از پدیده فرونشست بسیار مهم می باشد.

وی در خصوص نصب کنتورهای هوشمند، تصریح کرد: مدیریت امور منابع آب شهرستان ماموریت پیگیری نصب کنتورهای حجمی هوشمند بر روی چاه های فاقد کنتور و برخورد با چاههای غیر مجاز را بر عهده دارد که لازم است دستگاه های عضو شورای حفاظت از منابع آب، همکاری مطلوب در جهت تحقق این مهم را با این مجموعه بعمل آورند.

مدیر منابع آب شهرستان کاشان با اشاره به برگزاری سه جلسه کاگروه سیل در این شهرستان یادآور شد: سه هکتار از حریم و بستر رودخانه ها ی مرق و سادیان بخش برزک آزاد سازی و لایروبی رودخانه سوک چم شاخه دامپزشکی کاشان به طول چهار کیلومتر انجام شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه