يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21728
منتشر شده در سه شنبه, 17 خرداد 1401 23:06
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که رئیس جمهور اگر به اصفهان بیاید و نتواند برای جریان زاینده رود کاری بکند، این سفر خیلی هم اثری برای اصفهان نخواهد داشت، از این که وزیر نیرو به وعده های خود عمل نکرد انتقاد کرد و گفت: به زودی در این زمینه در صحن علنی از ایشان سئوال می پرسیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی طغیانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: سفر رئیس جمهور محترم به اصفهان نزدیک است اما بر اساس دستورالعملی که برای پیگیری طرح های استان ها در این سفرها تعریف شده است، بعید به نظر می رسد برای احیای زاینده رود طرحقابل اجرایی وجود داشته باشد.

وی با بیان این که طرح های عمرانی که مد نظر دولت است، بسیار خوب بوده وقابل احترام است، ادامه داد: در شرایط کنونی مهمترین طرح مدنظر مردم مسئله آب زاینده رود است و تا وقتی دولت برای این مهم برنامه ای نداشته باشد، سفراستانی رئیس جمهور به این استان نتیجه ای نخواهد داشت.

نماینده مردم اصفهان اضافه کرد: متاسفانه باید بگویم دولت برای رفع مشکل خشکی زاینده رود نمی داند می خواهد چه کار کند و حتی وزیر نیرو نیز که بعد از تجمع سال گذشته کشاورزان به اصفهان سفر کرد و وعده هایی از جمله پرداخت 1500 میلیارد تومان برای خسارت خشکسالی، برگزاری جلسات متعدد و منظم با حضور یکی از معاونان این وزارتخانه با کشاورزان و... داد، به هیچ یکی از وعده های خود عمل نکرده است.

طغیانی با تاکید بر این که ما مخالف طرح های آبرسانی نیستیم، اما بر این موضوع تاکید داریم که نباید این طرح ها با بارگذاری بر زاینده رود اجرایی شود، افزود: بن بروجن ماهیتا یک طرح آبرسانی است و اتفاقا اجرای این طرح ها خوب هم هست و ما هیچ مخالفتی نداریم، اما بن – بروجن در حوضه آبریز کارون قرار دارد و ما نمی دانیم چرا اصرار هست که از حوضه آبریز زاینده رود تغذیه شود؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: زمانی هم که می خواستند آب زاینده رود را به یزد منتقل کنند، گفتند چند ماه دیگر آب کوهرنگ 3 به حوضه زاینده رود اضافه می شود و جبران این انتقال را می کند، اما الان 20 سال گذشته و هنوز کوهرنگ 3 به اصفهان نرسیده است، لذا ما دیگر اجازه تکرار تجربه تلخ یزد را تکرار نمی دهیم.

طغیانی در پایان تاکید کرد ما از ورود حتی یک قطره آب به اصفهان استقبال می کنیم، ولی با خروج حتی یک قطره آب از اصفهان مخالفم، با این توضیح که نگاهمان به موضوع انتقال آب استانی نیست و به منابع آبی به طور ملی نگاه می کنیم./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه