شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21317
منتشر شده در یکشنبه, 01 اسفند 1400 16:16
تعداد دیدگاه: 0
مرکز آمار:

بر اساس گزارش مرکز آمار، هر سه شاخص تورم ماهانه،‌ سالانه و نقطه‌ای در بهمن‌ماه نسبت به دی‌ماه کمتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دولت سیزدهم کشور را با بالاترین تورم ۷۰ سال اخیر از دولت دوازدهم تحویل گرفت و در شش ماه گذشته با انضباط بودجه‌ای، مالی و پولی، جلوی رشد پایه پولی و تورم را گرفته است.

گزارش جدید مرکز آمار هم گویای این مسئله است به طور یکه نرخ تورم سالانه بهمن ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به ٤١,٤ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٠ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین نرخ تورم نقطه‌ای در بهمن ماه ١٤٠٠ به عدد ٣٥,٤ درصد رسیده است. نرخ تورم نقطه‌ای بهمن ماه ١٤٠٠ در مقایسه با ماه قبل ٠,٥ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی­ها و دخانیات» با کاهش ١,٩ واحد درصدی به ٤٠.٧ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٠.١ واحد درصدی به ٣٢.٥ درصد رسیده است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٣٥,٣ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ٠,٥ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٣٥,٨ درصد بوده که که نسبت به ماه قبل ٠,٧ واحد درصد کاهش داشته است.

همچنین نرخ تورم ماهانه بهمن ١٤٠٠ به ٢,١ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٣ واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ٣.٩ درصد و ١.١ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ٢,٠ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ٠.٥ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٢.٧ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٠.٨ واحد درصد افزایش داشته است./ ایرنا

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه