دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21228
منتشر شده در دوشنبه, 11 بهمن 1400 13:07
تعداد دیدگاه: 0
حاجی دلیگانی:

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کنار زدن حاشیه امن برای خودروسازان حتما یک ضرورت است، منتها به نوعی تا الان این خودروسازان پشت این حاشیه امن خود را پنهان می‌کردند؛ اما به نظر می‌رسد که با فرمایشات مقام معظم رهبری شرایط دیگری پدید آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت خودروهای داخلی در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران و کارهای انجام شده در مجلس در این خصوص اظهار داشت: ما در مجلس یک قانونی را تصویب کرده‌ایم که به دلیل ایراد شورای نگهبان هنوز تأیید نشده است، اما از بعد نظارتی کارهای بسیاری مهمی صورت گرفته و کمیسیون صنایع و معادن پیگیری زیادی انجام داده است.

وی ادامه داد: با این انتصاباتی که جدیدا در ۲ خودروسازی صورت گرفت امیدواریم که یک حرکتی شروع شود، بالاخره این که حضرت آقا بر روی تولید داخل تأکید دارند، به دلیل این است که آینده کشور و رشد صنعتی کشور در گرو همین است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: اما باوجود تبیین این سیاست بالادستی در حمایت از صنایع داخلی، تولیدکنندگان خودرو فقط به فکر تولید خودرو هستند، اما به کیفیت و جلب رضایت مصرف‌کننده توجهی ندارند و به غلط احساس می‌کنند یک فضای امنی برای آن‌ها ایجاد شده است و از این امنیت خاطر سوء استفاده کرده و فکر می‌کنند هرچه که تولید کردند به صرف این که اسم تولید داخل روی آن می‌خورد، کسی با آن‌ها کاری ندارد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم وجود رقیب برای این خودروسازان عنوان کرد: این خودروسازان خودرو را گران‌تر به فروش می‌رسانند و از نظر کیفیت هم آنچه که ارائه می‌دهند، قابل قبول نیست، اما کنار زدن حاشیه امن برای خودروسازان حتما یک ضرورت است، منتها به نوعی تا الان این خودروسازان پشت این حاشیه امن خود را پنهان می‌کردند؛ اما به نظر می‌رسد که با فرمایشات مقام معظم رهبری شرایط دیگری پدید آید.

وی با اشاره به صنعت لوازم خانگی هم گفت: با حمایتی که مقام معظم رهبری از این صنایع کردند، این‌ها یک رشد خوبی داشتند و تولیدشان واقعا چند برابر شد و کار درستی هم بود، اما مقطعی که بعضی از آن‌ها قیمت‌ها را افزایش دادند، درست نبود و باعث شد که موجبات بدبینی در جامعه ایجاد شود و به عبارتی از این حمایت سوءاستفاده شد.

حاجی دلیگانی یادآور شد: مسائل مربوط به تولید زنجیره‌هایی دارد که اگر این زنجیره‌ها کامل با هم تنظیم نشود، طبیعتا نمی‌توان فقط یک قسمت از این زنجیره را مقصر دانست، بلکه این قصور ممکن است بین بخش‌های مختلف توزیع شود.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به بعد نظارتی تولید هم اشاره و بیان کرد: طرح‌های تحقیق و تفحصی وجود دارد که دیر به نتیجه می‌رسد، علاوه بر این از مسؤولان و مدیران اجرایی مربوطه شاید صدها سؤال شده است و طرح سؤال در مجلس نیز ده‌ها مورد بوده است، بخشی از این موارد نظارتی مؤثر بوده اما می‌توان گفت که تأثیر کامل نداشته است./فارس

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه