دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15268
منتشر شده در دوشنبه, 12 آبان 1399 20:56
تعداد دیدگاه: 0
اختصاص-۳۵۰-میلیارد-ریال-به-۶۸-پروژه-محرومیت-زدایی-در-سروآباد

سننندج – مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در سروآباد گفت: از تیر ماه امسال تا کنون ۶۸...

سننندج – مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در سروآباد گفت: از تیر ماه امسال تا کنون ۶۸ پروژه با هدف محرومیت زدایی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در شهرستان سروآباد اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی‌ویسی عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۱ شهرستان کشور به عنوان شهرستان محروم شناسایی شده‌اند و بر همین اساس بنیاد علوی که زیر مجموعه بنیاد مستضعفان است طی تفاهم نامه منعقد شده با وزرات کشور متعهد شده طی بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای محرومیت زدایی در شهرستان سروآباد فعالیت کند.

وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در شهرستان سروآباد افزود: احداث کتابخانه، مدارس، احداث پارک، احداث آبشخور، احداث کانال‌های کشاورزی، آبرسانی به باغات از جمله پروژه‌های عمرانی در حوزه زیرساخت‌های ضروری است که انجام شده است.

وی ادامه داد: تمام این پروژه‌ها با کمک مردم روستاها و دستگاه‌های متولی با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار این شهرستان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در سروآباد با بیان اینکه تسهیلات بانکی با شرایط مناسب به متقاضیان پرداخت شده است افزود: ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال در شهرستان سروآباد دریافت کرده‌ایم که به هر نفر متقاضی تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات ۲ درصد قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تسهیلات کلان کارآفرینی ۱۲ میلیارد تومان مصوب شده که توسط صندوق کارآفرین امید به صورت قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.

علی‌ویسی اظهار کرد: ۳ واحد پرورش ماهی، ۳ واحد سردخانه، هتل، یک واحد تولید فرآوری محصولات باغی در قالب پرداخت تسهیلات کلان کارآفرینی مصوب و در شهرستان سروآباد اجرا می‌شود.

مسؤول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در سروآباد اظهار کرد: تا این لحظه ۱۰۰ نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در حال دریافت وام هستند.

وی با تاکید بر پرداخت تسهیلات بر اساس رسته‌های مزیت‌دار به متقاضیان گفت: سه رسته باغداری، شیلات و گردشگری به عنوان رسته‌های مزیت‌دار تعریف شده و تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود.

علی ویسی خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد ریال اعتبارات فنی و اعتباری نیز جذب شده که در راستای اجرای برنامه مبارزه با آفات، داربست کردن باغات انگور و دیگر طرح‌ها به بهره‌بردارانی که در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده باشند پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص سایر اقدامات این بنیاد در جهت محرومیت زدایی در شهرستان سروآباد گفت: بنیاد مستضعفان بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی را در شرایط کرونایی در بین مردم نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در سروآباد توزیع کرده است.

علی ویسی افزود: علاوه بر این ۱۰ هزار بسته حمایتی که بین نیازمندان سروآبادی توزیع شده بیش از ۲ هزار بسته حمایتی نیز در شهرستان‌های مریوان و سقز در بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده است و پنج هزار کارت هدیه ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی نیز در همین ایام در بین اقشار نیازمند در سطح شهرستان سروآباد توزیع شده است.

مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در سروآباد در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان گفت مجموع اقدامات بنیاد علوی در راستای محرومیت‌زدایی در شهرستان سروآباد در سه حوزه عمران زیرساخت، اقتصاد و اشتغال و مسائل فرهنگی تربیتی و اجتماعی در راستای توانمندسازی مردم و افزایش درآمد و بهره‌وری بوده است.

نوشتن دیدگاه