دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1736
منتشر شده در چهارشنبه, 27 اسفند 1393 10:15
تعداد دیدگاه: 0
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم بالابردن کیفیت ارایه خدمات شهری به شهروندان، از تلاش برای ارایه خدمات بهتر به مسافران نوروزی در روزهای آغازین سال 94 خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، محسن رنجبر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:باید کیفیت زندگی شهروندی روز به روز بهتر...

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم بالابردن کیفیت ارایه خدمات شهری به شهروندان، از تلاش برای ارایه خدمات بهتر به مسافران نوروزی در روزهای آغازین سال 94 خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محسن رنجبر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:باید کیفیت زندگی شهروندی روز به روز بهتر شود و ارتقا یابد، به همین منظور باید زیرساخت های خدمات رسانی نیز بیشتر شود.
وی اظهار کرد:برای نوروز سال 94 پیش بینی می کنیم تعداد بیشتری از هموطنان ، اصفهان رابه عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند و به همین منظور برنامه ریزی های گسترده ای در این زمینه انجام داده ایم که امیدواریم باعث رضایت مسافران نوروزی باشد.
رنجبر ادامه داد:در هرمنطقه شهری یک ستاد نوروزی تشکیل دادیم و تمامی ادارات مربوط به ستاد نوروزی را در این ستادها مستقر کردیم تا مسافران نوروزی نیازی به تردد های بی مورد برای انجام کارهای اداری اسکان خود نداشته باشند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بیان کرد:در محل اسکان مسافران نوروزی به تناسب ایام برنامه های فرهنگی پیش بینی کرده ایم که به مسافران نوروزی خدمات فرهنگی ارایه گردد.
وی با تاکید بر این نکته که اصفهان را تبدیل به یک هتل بزرگ کرده‌ایم خاطرنشان کرد: سالن‌های تجمعی و چادرخوابی را از اماکن عمومی جمع‌‌آوری کرده‌ایم و باغ فدک امسال به عنوان محل شب‌خواب مسافران و به عنوان تنها کمپ اقامتی در نظر گرفته شده که تمامی امکانات یک کمپ اقامتی شبانه را دارد.
رنجبر افزود: در 6 نقطه ورودی شهر اصفهان ستاد هدایت مسافران نوروزی پیش بینی شده و مسافران در این نقاط توسط شبکه‌های کنترل و نظارت شهرداری به سمت ستاد هدایت مرکزی و محلات راهنمایی می‌شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر این که امسال نیز در سطح شهر و پارک ها اجازه نصب چادر به میهمانان نوروزی داده نمی شود، اضافه کرد:پیش بینی مابرای اسکان مسافران در هر شب 20 هزار نفر در باغ فدک و 160 هزار نفر در سطح شهر است که پیش بینی های لازم صورت گرفته و با پلیس راهنمایی و رانندگی نیز برای کنترل ترافیک شهر مذاکراتی صورت پذیرفته است.

  • دستگاه قضایی با کلید به دست ها برخورد می کند

رنجبر با تاکید بر این که برای اجاره خانه های شخصی نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته است، بیان کرد:با هماهنگی که با دستگاه قضایی انجام شد قرار بر این است تا برای حفظ امنیت مسافران نوروزی و همچنین پیشگیری از خطرات احتمالی برای مالکان، افرادی که قصد دارند خانه های خود را اجاره دهند به واحدهای صنفی مشخص شده در این زمینه مراجعه کنند و با افرادی که بخواهند بدون هماهنگی ستاد های نوروزی خانه های خود را به مسافران اجاره بدهند، برخورد می شود.

  • هرسازمان متولی دفن زباله های مربوط به خودش است

رنجبر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دفن زباله و پسماند در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در سال آینده ایستگاه ثابت بازیافت را گسترش دهیم و از سیستم‌های مکانیزه برای بازیافت و پسماند استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار تن پسماند روزانه در چرخه مدیریت پسماند در کارخانه به روش نوین به محصول مناسب تبدیل می‌شود، افزود: نخستین کارخانه هاضم (دایجستر) تا هفت ماه آینده نصب و راه‌اندازی می‌شود که این کارخانه تولید انرژی از ریجکت پسماند و نیز عملیاتی‌سازی مکانیزم تصفیه و بی‌خطرسازی شیرابه‌های کارخانه، کود آلی می‌سازد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر از 10 هزار تن پسماند، 7 هزار و 500 تن پسماند عالی و 250 ریجکت پسماند سوزانده می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیشتازی شهر اصفهان در ساخت نیروگاه‌های کوچک تولید انرژی اشاره و افزود: نخستین ساختمان انتشار کربن در حال ساخت است که در منطقه 13 اصفهان و هم‌اکنون در مرحله سفت‌کاری است.

رنجبربا تاکید بر این که هر سازمان متولی دفن و احا زباله های مربوط به خودش می باشد،در مورد زباله‌های بیمارستانی اضافه کرد: زباله‌های بیمارستانی و شبه خانواده جداسازی شده و تبدیل به زباله عادی می‌شود و در حدی که به محیط زیست آلودگی وارد نکند دفع و سوزانده می‌شود.

نوشتن دیدگاه