يكشنبه 23 ارديبهشت 1403, Sunday 12 May 2024, مصادف با 4 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24559
منتشر شده در پنج شنبه, 23 شهریور 1402 11:10
تعداد دیدگاه: 0

طی حکمی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران قرار است 4 امتیاز از تیم سپاهان کسر و 40 میلیارد تومان نیز از سوی این باشگاه اصفهانی جریمه پرداخت شود.

همراز / رضا صالحی پژوه: مدیران این تیم ریشه دار اصفهانی گفته اند "موضوع را از طریق نهاد های بین المللی دنبال خواهند کرد"، و این یعنی گشوده شدن پرونده ای دیگر در مجامع بین المللی علیه فوتبال ایران، مانند همان پرونده هایی که مدیران فدراسیون تا آخرین لحظه می گفتند بر اساس اخبار موثقی که داریم، حق مسلم با ماست و رای نیز به نفع ما خواهد بود، ولی وقتی رای صادر می شد، آب سردی بود که بر پیکر دوست داران فوتبال ریخته می شد و میلیاردها بودجه ای بود که از جیب مردم بیرون می رفت.
اما در این موضوع مشخص، این که مدتی است یک برنامه به ظاهر پرطرفدار ورزشی در سیمای ملی با سوء گیری های غیرحرفه ای مجری خود "فردوسی پور" پندار از ریل انصاف خارج شده و به طور واضح اقدام به خط دهی به برخی مسئولان فدراسیون فوتبال می کند، شکی وجود ندارد.
ولی باید دید چه عواملی از سوی کدامیک از رقبا باعث می شود تا یک برنامه دست چندم که اتفاقا شکل گیری آن توسط یک گزارشگر بی تجربه ولی با رانت و ایجاد حواشی برای یکی از مجری کارشناس های توانمند همراه بود، با چه هدفی اداره می شود؟
بی شک یک برنامه در این سطح نمی تواند خود را برابر تیمی با اصالت و ریشه همچون سپاهان قرار دهد و باید عروسک گردان های برنامه های اینچنینی را پیدا کرد.
البته برای پیدا کردن این عروسک گردان ها، کار دشواری پیش رو نیست چرا که با یک جستجوی ساده می توان رد آن ها در باشگاه هایی دید که آرزوی حضور در رقابت های آسیایی برایشان آرزویی دیرینه شده و سوء مدیریت این باشگاه ها به قدری واضح است که هنوز رد اشک طرفدارانشان روی گونه از این همه مدیریت افشانی !! خشک نشده است.
باشگاه هایی که ید طولایی در دور زدن قوانین و آیین نامه ها داشته و دارند و پنجره های نقل و انتقالی اشان از بسکه روی لولای خشک "خود منچستر پنداری" گشته و باز و بسته شده، دیگر همه به بسته بودن آن عادت کرده اند و سوابق آن نیز در کمیته انضباطی فدراسیون موجود است و اکنون با استقرار ناظران دستگاه های نظارتی در باشگاه هایشان به بن بست خورده و از این رو برای تیم هایی که سالیان سال است قدرتمند تر از آن ها ظاهر شده ، شاخ و شانه می کشند.
باید بی پرده گفت؛ باشگاه هایی پشت پرده این جریان هستندکه هرچند بهترین استوک ها را برای بازیکنانشان از معتبر ترین برند های دنیا آنهم با بودجه عمومی کشور سفارش می دهند، ولی حالا حتی نوک دمپایی ابریشان هم به چمن سبز زمین های معتبر آسیایی نمی خورد!!
این باشگاه ها و عروسک های روی صحنه اشان در حالی استفاده باشگاه سپاهان از بودجه صنعت کشور را تقبیح می کنند که طی چند سال اخیر به دلیل سوء مدیریت محرز و البته خارق العاده ای که داشتند، به جای هزینه برای خرید بازیکن و یا توسعه فوتبال و یا دانش آن، برای جریمه های میلیون دلاری مجامع بین المللی آن هم از جیب مردم هزینه کردند.
موضوعی که هر گاه از روی سکوها کوچکترین اعتراضی به آن می شود، با ادبیات "هانی کرده" و همپالکی هایش روبرو می شود حالا تمام قد مقابل تیمی ایستاده که اتفاقا طی سال های متمادی گذشته نه تنها جام های متعددی را به ارمغان آورده که به ترویج اخلاق ورزشی نیز اهتمام ورزیده است.
علی ایحال با توجه به اعلام باشگاه سپاهان که مدعی شده این پرونده را از طریق مجامع بین المللی فوتبال دنبال می کند، باید در روز های آینده شاهد تنش های بیشتری بری بی مدیریتی در مدیریت فوتبال کشور باشیم.

نوشتن دیدگاه