دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24432
منتشر شده در دوشنبه, 30 مرداد 1402 07:44
تعداد دیدگاه: 0
دانیال اسماعیلی فر:

آنچنان از قهرمانی تیم های ایرانی در آسیا صحبت می شود که گویی هیچ کم وکسری وجود ندارد و کم کاری همه و همه از سوی بازیکنان است، در حالی که این صحبت ها خنده دار است، تیم های ایرانی هشتشان گروه نه اشان است و حتی نمی دانند در لیگ قهرمانان آُیا هستند یا نه؟ آنوقت توقع قهرمانی آسیا را هم دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در زیر گفت و گوی خبرنگار ما با دانیال اسماعیلی فر، مدافع راست پرسپولیس را از نظر می گذرانیم:

شروع پرسپولیس با 2 بازی و کسب 6 امتیاز، این بهترین شروع ممکن بود. درست است؟

ما تمرینات را کمی دیر شروع کردیم و در فصل بدنسازی هم فشار زیادی را تحمل کردیم. خوشبختانه نسبت به سال گذشته اکثر بازیکنان حفظ شدند و چند بازیکن جدید هم براساس نیاز تیم و صلاحدید کادر فنی گرفتیم. لیگ را هم خوب شروع کردیم و از 2بازی 6امتیاز گرفتیم. این برای ما خوب است و نتیجه گرفتن در هفته‌های ابتدایی، اهمیت خاص خودش را دارد ولی تازه در شروع راه هستیم و باید این روند را ادامه دهیم.

بازی با تراکتور چطور بود؟

تراکتور یک تیم تاکتیکی است که بازیکنان باکیفیت و یک مربی خوب و باتجربه دارد. از طرفی حضور هواداران هم جذابیت این بازی را بیشتر کرده بود و می‌دانستیم در زمین تیم حریف بازی آسانی نداریم. هر وقت به تبریز می‌روم حس شیرینی دارم چون خاطرات خوبی از بازی در تبریز دارم. خدا را شکر که یک نتیجه خیلی خوب گرفتیم و گرفتن 3امتیاز این بازی خیلی برایمان اهمیت داشت. این درست است که در تبریز به برد رسیدیم ولی شما مطمئن باشید تراکتور در بازی‌های بعدی نتایج خوبی خواهد گرفت چون تیم خوبی است.

در دقایقی از بازی هم چهره یک تیم تدافعی را داشتید و همین موضوع باعث شد تا برخی از پرسپولیس انتقاد کنند. در این خصوص چه نظری داری؟

یک تیم نمی‌تواند فقط حمله کند. فراموش نکنید که تیم پارسال با بهترین خط دفاع قهرمان شد نه بهترین خط حمله. ما کارهای تدافعی را از همان جلو با شهاب زاهدی و وحید امیری، تا خط عقب به بهترین شکل انجام می‌دهیم و هدف‌مان این است که گل نخوریم.

از طرفی برای گل زدن هم از یکدیگر حمایت می‌کنیم و اتحاد تیمی رمز موفقیت ماست. ما می‌خواهیم این روند خوب را که از فصل گذشته و بعد از بازی با سپاهان شروع کردیم همچنان ادامه بدهیم و امیدواریم باشگاه هم به اتحاد و همدلی بازیکنان کمک کند. می‌دانیم مدیران باشگاه در تلاش برای حل مشکلات مالی هستند ولی باید به آینده هم فکر کرد. ما چند هفته دیگر باید در لیگ قهرمانان با تیم‌های میلیون دلاری بازی کنیم و قطعا کارمان سخت‌تر خواهد شد.

فکر می‌کنی باشگاه به این زودی مشکلات را حل کند؟

امیدوارم که حل شود. همه می‌دانند چه مشکلاتی داریم و بزرگترهای تیم در موردش صحبت کردند ولی ما با تمام وجود تمرین و بازی می‌کنیم. وقتی در زمین مسابقه هستیم توجهی به مشکلات نداریم چون هدف‌مان خوشحال کردن هواداران پرسپولیس و دفاع از نام و اعتبار باشگاه است. ما به‌هیچ‌وجه کم نمی‌گذاریم و امیدواریم باشگاه هم کمک کند. من به‌عنوان یک بازیکن باید روی مفاد قراردادم حساب کنم، در ضمن آپشن‌هایی که در قراردادم گنجانده شده، همگی سخت هستند و اینطور نیست که آپشن رضایت داشته باشم. آپشن من قهرمانی در لیگ برتر، قهرمانی در جام‌حذفی، پاس گل دادن، گل زدن و حضور در 75 درصد بازی‌ها است، آیا رسیدن به این آپشن‌ها راحت است؟ من در پستی فیکس بازی کردم که کاپیتان باسابقه تیم حضور داشته و قطعا کارم ساده نبوده است.

دوباره بازی کردن در غیاب هواداران را تجربه می‌کنید. حتما برایتان سخت است؟

خیلی از بازیکنان فقط به‌خاطر هواداران به پرسپولیس و استقلال می‌آیند. هواداران انگیزه‌ای چندبرابر به ما می‌دهند و نبودشان در ورزشگاه اصلا حس خوبی به ما نمی‌دهد. اگر حمایت آنها نبود فصل قبل قهرمان نمی‌شدیم. ما نیاز به حضور آنها داریم و امیدوارم مشکلات ورزشگاه آزادی برطرف شود.

پرسپولیس امسال قهرمان می‌شود؟

هدفی جز این نداریم. پرسپولیس تیم بزرگی است و همه از ما توقع قهرمانی دارند. کار سخت است و باید چندبرابر فصل گذشته تلاش کنیم. 

 بازی با ذوب‌آهن را چطور می‌بینی؟

همه بازی‌ها سخت است، هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و هدف ما هم چیزی جز برد نیست. ما در تهران بازی می‌کنیم و باید 3 امتیاز این بازی را هم بگیریم. امام ذوب آهن هم تیم دست و پا بسته ای نیست و نگرانی هایی را برای ما ایجاد کرده است.

با هزینه‌هایی که تیم‌های عربستانی در فوتبال‌شان انجام داده‌اند، آیا تیم‌های ایرانی می‌توانند به قهرمانی در آسیا امیدوار باشند؟

ما باید در این زمینه منطقی صحبت کنیم و خودمان را گول نزنیم. ما لوکادیا را که بازیکنی یک میلیون دلاری بود آوردیم و این همه سر و صدا ایجاد شد ولی عربستانی‌ها بازیکن 200 میلیون دلاری آورده‌اند. آنها کاپیتان رئال‌مادرید و ستاره پاریس را آورده‌اند، آنها دارنده 5 توپ طلای دنیا و خیلی از بازیکنان نامدار را جذب کرده‌اند ولی ما اینجا نمی‌توانیم آپشن‌های قرارداد را بدهیم. تیم‌های ایرانی هشت‌شان گروی نُه است و نمی‌دانیم اصلا ما را به لیگ قهرمانان راه می‌دهند یا نه. صحبت از قهرمانی تیم‌های ایرانی در آسیا خنده‌دار است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه