شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4777
منتشر شده در چهارشنبه, 03 بهمن 1397 19:42
تعداد دیدگاه: 0

آذر ماه امسال شاهد يك رخداد فرهنگي بين المللي در شهرمان بوديم، يك بانوي كاركاتوريست اصفهاني توانست جايزه بزرگ آيدين دوغان را از آن خود كند و نام ميهن و شهر عزيزمان را در سطح بين المللي پر آوازه نمايد.

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز ؛كسب عنوان نخست در اين جشنواره كار راحتي نبود زيرا از گوشه به گوشه دنيا كاريكاتوريست هاي حرفه اي براي شركت در جشنواره آيدين دوغان به كشور تركيه سفر كرده بود و هر كدام هم براي خودشان ادعايي داشتند ولي باز هم هنرمند شهرمان كه براستي در شهري هنردوست پرورانده شده بود دست رد به سينه كاريكاتوريست هاي مدعي زد و عنوان نخست جشنواره را از آن خود كرد؛ جايزه جشنواره آيدين دوغان از نظر ارزشي با جايزه اسكار فيلم برابري مي كند و از آن به عنوان اسكار كارتون نام برده مي شود؛ سوالي كه اينجا مطرح مي شوداين است كه چنين افتخار بزرگي را چرا بزرگ مطرح نكرديم؟ مگر اين گونه افتخارات چند سال يك بار در خانه و شهرمان را مي زند؟ آيا عدم بزرگنمايي اين افتخار بزرگ كوتاهي مسئولان بود و يا رسانه ها؟ به نظر شما بهتر نبود يك صدا مي گفتيم خسته نباشي دلاور ، خدا قوت قهرمان؟
به همين بهانه پاي صحبت اين بانوي كاركاتوريست اصفهاني نشستيم.
 دخشيد قدرتي پور مي گويد: براي اولين بار در تاريخ ايران توانستم جايزه بزرگ جشنواره بين المللي آيدين دوغان را آذر ماه امسال كسب نمايم و از اين بابت كه نام ميهن و شهرم را به گوش جهانيان رساندم بسيار خرسندم.
وي اضافه مي كند: از دوازده سالگي به هنر كاريكاتور علاقه مند شدم و سرچشمه اين علاقه از تماشاي كاريكاتور هاي مجلات آغاز گرديد بطوري كه تا الان گيريبانم را رها نكرده است.
اين كاريكاتوريست با بيان اين كه كاريكاتور موضوعي عنوان كارتون گرفته است تصريح مي كند: به هنرمندان فعال در حرفه كاريكاتور كارتوني كارتونيست مي گويند و در جشنواره آيدين دوغان نيز بسياري از كارتونيست هاي مطرح دنيا به لحاظ قدمت و اعتبار اين جشنواره هنر خود را به چالش گذاشتند.
قدرتي پور ادامه مي دهد: سي و پنج سال از عمر جشنواره آيدين دوغان مي گذرد و در اين سال ها به خاطر نظم،مديريت مناسب، برنامه ريزي هاي ثابت و پاييندي به تعهدات به جشنواره اي معتبر در سطح دنيا تبديل شده است.
وي با اشاره به اثر منتخب شده به عنوان اثر برتر جشنواره در سال جاري خاطر نشان مي كند: نام اين اثر انتظار بود و براي ارائه آن به جشنواره موفق به كسب تنديس جشنواره، لوح تقدير وهشت هزار دلار شدم؛ كشور تركيه جايزه نقدي را به صورت اسكناس تحويل هنرمندان مي دهد و از آنجايي كه در حال حاضر ارتباط كشورمان با بانك هاي جهاني قطع است اين جايزه به دستان خود هنرمند در جشنواره داده مي شود.
اين كاريكاتوريست اظهار مي كند: تاكنون موفق به كسب جوايز ديگري هم در جشنواره هاي مختلف در سال هاي ٢٠٠٨ و ٢٠١٧ به خاطر اثر روياي كودك كارتون خواب و اثر برهنه شده ام .

نوشتن دیدگاه