پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 424
منتشر شده در دوشنبه, 26 آبان 1393 13:14
تعداد دیدگاه: 0

از شب گذشته تاکنون، خبرهای غیر رسمی از دفن زنده یاد مرتضی پاشایی در روز شنبه ۲۴ آبان حکایت می کند. اما واقعا او کی دفن شد؟ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، تصویر زیر از پلاک موقتی است که در بالای قبر مرحوم مرتضی پاشایی قرار گرفته است. مشابه پلاک هایی که بالای قبر هر متوفایی در بهشت زهرا قرار می...

از شب گذشته تاکنون، خبرهای غیر رسمی از دفن زنده یاد مرتضی پاشایی در روز شنبه ۲۴ آبان حکایت می کند. اما واقعا او کی دفن شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، تصویر زیر از پلاک موقتی است که در بالای قبر مرحوم مرتضی پاشایی قرار گرفته است. مشابه پلاک هایی که بالای قبر هر متوفایی در بهشت زهرا قرار می گیرد. این تصویر را شب گذشته خبرگزاری فارس در کنار دیگر عکس های تدفین مرتضی پاشایی منتشر کرد. یعنی شامگاه ۲۵ آبان ۹۳.

اما تصویر دیگری هم از بخش جستجوهای متوفیان در بهشت زهراخبر می دهد؛

pashaeee1

این تصویر نشان می دهد مرحوم مرتضی پاشایی (ردیف دوم) روز ۲۴ آبان ۹۳ دفن شده. یعنی روز پیش از تشییع جنازه به یادماندنی او که چند خیابان تهران را قفل کرده بود.

اطلاعاتی که اکنون وجود دارد، حکایت می کند که جنازه مرحوم پاشایی، در تابوتی که روز یکشنبه ۲۵ آبان روی دست مردم از تالار وحدت، تشییع شد، وجود نداشته است. و همین موجب شایعاتی در شبکه های اجتماعی شده.

اما نکته اینجاست که در سیستم ثبت متوفیان بهشت زهرا، زمان ورود متوفی به عسالخانه، در سامانه ثبت می شود. چه اینکه در عمده موارد، روز غسل و کفن کردن متوفی با زمان تدفین یکی ست و پلاک بالای سر قبر هم به همان تاریخ صادر می شود.

مرحوم مرتضی پاشایی هم روز شنبه ۲۴ آبان ۹۳، به غسالخانه بهشت زهرا منتقل شد و مراحل غسل و کفن او انجام شد. پلاک هم به همان تاریخ ۲۴ آبان ۹۳ صادر شده است. اما شب گذشته و پس از کم شدن ازدحام جمعیت و به سختی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

نوشتن دیدگاه