دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23379
منتشر شده در جمعه, 14 بهمن 1401 13:09
تعداد دیدگاه: 0

نخستین نشان اعتبار هنر کشور همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر به مشهدی حسینعلی شبانپور شبان خوش‌صدای شهرضایی اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، سید مجید پور احمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به دیدار مشهدی حسینعلی شبانپور، شبان پیر و خوش صدای شهرضایی رفت و ضمن ابلاغ سلام محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جویای حال وی شد.

سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این دیدار تکریم و حفظ شأن و جایگاه هنرمندان را وظیفه ذاتی صندوق اعتباری هنر دانست و اظهار داشت: عضویت این هنرمند گمنام برای ما افتخاری بزرگی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پس از قول وزیر فرهنگ برای تقدیر از استعدادهای ناشناخته سراسر کشور ، نشان «اعتبار هنر» طراحی شد و مورد تأیید وزیر قرار گرفت، گفت: از این پس این نشان به تمام هنرمندان ناشناخته شهرهای مختلف کشور که در شهر خود اعتبار هنری دارند و در عرصه فرهنگ و هنر تلاش می کنند، اعطا می‌شود.

لازم به ذکر است در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان و حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در شهرضا و آشنایی با شبان پیر شهرضایی، وزیر فرهنگ از تقدیر ویژه از این هنرمند در آینده‌ای نزدیک خبر داده و گفته بود: شرایطی فراهم خواهد شد که حسینعلی شبانپور از خدمات مرتبط با صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شود.

مشهدی حسینعلی شبانپور متولد ۱۳۱۶ از پنج سالگی به همراه پدرش به شبانی پرداخته و اکنون که ۸۵ سال دارد، در بیابان‌های غرب شهرضا به کار چوپانی مشغول است.

وی با اینکه استادی ندیده، آواز را با شنیدن تمرین کرده و در ۱۲ دستگاه موسیقی سنتی حتی راست پنجگاه و چهارگاه آواز می‌خواند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه