جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23258
منتشر شده در یکشنبه, 02 بهمن 1401 12:26
تعداد دیدگاه: 0
نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: هرچه بتوانیم از صنعت گردشگری استفاده کنیم می توانیم با ایران هراسی که دشمنان روز به روز بر شدت آن می افزایند مقابله کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت مقابله با پروژه ایران هراسی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: گردشگری در سراسر دنیا یک صنعت درآمدزا و بسیار مهم است و هرچه بتوانیم از صنعت گردشگری و توریسم استفاده کنیم می توانیم اشتغال زایی را بهبود بخشیده و ارزش های انقلابمان را بیشتر به جهانیان معرفی کنیم.

او افزود: در وهله بعدی در مقابل ایران هراسی که آمریکایی ها روز به روز بر شدت آن می افزایند می توانیم پیام خوبی داشته باشیم که واقعیت آنگونه که آنها ایران را به مردمانشان معرفی می‌کنند، نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: ایران دارای تمدن کهن هزاران ساله هست که ریشه عمیقی دارد و اتحاد، اقوام، قواعد، توابع، زیرساخت های تاریخی که در ایران وجود دارد و تمدن کهن و موقعیت چهار فصل آب و هوایی که در ایران وجود دارد و گاهی مشاهده می شود در یک فصل چهار نقطه دارای آب و هوای متفاوت هست، نشان از اهمیت ایران برای جذب گردشگر و توریست در همه حوزه های تاریخی، صنعتی، دینی و فرهنگی و تفریحی دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

او در ادامه بیان داشت: وزارت میراث فرهنگی و دستگاه های دیگر نیز باید برای جذب گردشگر تلاش کنند و فرهنگ سازی در کشور شکل بگیرد تا مردم ما با حوزه توریست و گردشگر و تاثیری که گردشگران می توانند در اقتصاد کشور داشته باشند، به خوبی آشنا شده و رسانه ها، صداوسیما، مطبوعات و سایت ها نیز باید به این موضوع ورود کنند.

آصفری در پایان گفت: مرحله بعد بازنگری در بودجه وزارت میراث فرهنگی و تامین زیرساخت ها برای جذب گردشگر و حفظ بناهای تاریخی است. مطمئنا حوزه توریست می تواند پیام و خروجی خوبی برای سناریوی ایران هراسی که دشمنان علیه کشور ما برنامه ریزی کردند داشته باشد که باید به آن توجه شده و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با کمک وزارتخانه های دیگر برای آن برنامه ریزی جدی داشته باشند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه