يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23129
منتشر شده در شنبه, 17 دی 1401 15:05
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بناها و آثار ارزشمند شهرستان اردستان را نیازمند نگاهی ویژه از سوی مدیران منطقه و استان دانست.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا ایزدی روز گذشته با سفر به شهرستان اردستان و بازدید از بناهای تاریخی این شهرستان با اعلام این مطلب گفت: در تلاش هستیم تا با افزایش اعتبارات ملی و استانی در سطح شهرستان اردستان، بتوانیم گاه مؤثری در حفاظت و مرمت این آثار باارزش تاریخی برداریم.

او ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور حل مشکلات تملکی، مرمتی، احیای بافت تاریخی و آثار واجد شرایط و ارزش تاریخی نیز در دستور کار این اداره‌کل در سطح استان و شهرستان قرارگرفته است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن نسبت به مرتفع شدن این مسائل اقدام‌های لازم انجام شود.

ایزدی افزود: با توجه به شاخص بودن مسجد جامع اردستان به‌عنوان اولین مسجد دوطبقه جهان اسلام تلاش شد تا با افزایش بیش از ۵ برابری اعتبارات لازم از محل منابع ملی، شاهد تحول چشمگیری در حوزه مرمت و حفاظت از این بنای تاریخی شاخص در سطح شهرستان باشیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه در سطح استان اصفهان مساجدی وجود دارد که ظرفیت لازم را به‌منظور ثبت در فهرست جهانی دارا می‌باشند، که مسجد جامع اردستان یکی از شاخص‌ترین این مساجد است و امیدواریم با توجه به اعتبارات مناسبی که در سطح استان در نظر گرفته‌شده است شاهد تحول خوبی در حوزه مرمت و حفاظت از آثار و بافت‌های تاریخی استان و به‌ویژه شهرستان‌هایی همچون اردستان باشیم.

در این بازدید که با همراهی معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل و جمعی از مدیران شهرستان همراه بود، از آثار و محوطه‌های گردشگری بخش‌های زواره، مرکزی و مهاباد در شهرستان اردستان همچون مسجد جامع اردستان، قنات دوطبقه، ارگ موغار، بافت تاریخی مهاباد، کاخ امیرآباد، بافت تاریخی زواره و کاروانسرای ظفرقند بازید شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه