يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23099
منتشر شده در سه شنبه, 13 دی 1401 23:36
تعداد دیدگاه: 0
همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی؛

همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی و دومین یادواره شهدای مدافع حرم ، شهرستان کاشان میزبان و عطر آگین وداع و بدرقه شهید گمنام دفاع مقدس شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی متولد ۱۳۳۵ در کرمان، فرمانده سپاه قدس پاسداران و چهره معروف مبارزه ،دومین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و متولد ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ بود که در بامداد سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد با حمله پهپادی آمریکا به درجه رفیع شهادت رسید. سردار دل‌ها در جنگ ایران و عراق نیز فرماندهی عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و پنج را برعهده داشت و در دوران جنگ چندین بار مجروح شد.

سه سال از روزی که بزرگترین فرمانده مبارزه با تروریست ها، توسط تروریستی ترین ارتش جهان به شهادت رسید می گذرد؛ در همه روزهای پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آزادی خواهان بیشتری از سراسر جهان با شخصیت او آشنا شده اند؛ حالا همه می دانند حاج قاسم تاثیرگذارترین مرد میدان مقاومت است.

خاطره گویی جانباز جبهه مقاومت سردار عباس یگانه تا عاقبت بخیری سردار دل ها

سردار یگانه ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدا دارالمومنین کاشان و کسانی که آتش خشم دشمن به جان خرید، گفت: ؛سخت است یک سرباز بخواهد برای فرمانده خود صحبت کند، آن هم فرماندهی در روز ۱۲ دی ماه ۹۸ از ۷ صبح تا ۳۰؛۷ غروب در رابطه با نهضت اسلامی و جبهه مقاومت راهبرد های اصلی را برای دو سال آینده ترسیم نمود.

وی همچنین افزود: امروز که سومین سالگرد این شهید هست روز برائتی دی ماه ۹۸ سحرگاه این شب برای بچه های جبهه مقاومت سحری سخت و سراسرآشوب بود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد؛ ما اگر بخواهیم نقش شهید سلیمانی را در در مواصال نهضت مقاومت در جبهه مقاومت مطرح کنیم بایستی به دوران منفور خاندان پهلوی سال ۱۳۲۸ دولت وقت،رژیم غاصب اسرائیل به رسمیت شناختن بعد از ترکیه و برزیل که لکه ننگی را در تاریخ ایران گذاشتند.

بیش از 3 هزار بار تجاوز به لبنان

وی درادامه تصریح کرد: در ژانویه ۲۰۰۶ حزب الله یورش برد و ۸ نفر از سربازان رژیم صهیونیست به هلاکت و ۲ سرباز را به اسارت گرفت در اون زمان متوجه شدند که اسرائیل به پشتیبانی آمریکا قصد نابودی حزب الله را دارد.

یگانه گفت: معبر تنگی که از سوریه به لبنان می رود تمامش مورد هجوم از دریا، زمین و هوا بود حاج قاسم کنار سید حسن و رزمندگان حزب الله جبهه را فرماندهی نمودند و زیر آتش و بمب رفت و برگشت و گزارشی به خدمت مقام معظم رهبری داد وی افزود پس از اینکه گزارش حاج قاسم به دست آقا رسید، حضرت آقا پیامی کتبی به دست سید حسن نوشت که این جنگ همانند جنگ احزاب سخت و دشورا میباشد ولی یقین بدانید پیروزی ازآن شماست.

در یکی از این بند ها نامه رهبر انقلاب بیان شده بود که تمام نبرد دعا مجیر را قرائت نمایید تا خداوند همراه شما باشد اسیرانی که از اسرائیل ها اسیر شده بودند مدعی بودند که در این نبرد هرچه از حزب الله کشته میشوند شاهد این بودیم که پرستو های سفید رنگی به کمک آنها می روند.

عباس یگانه خطاب به خانواده شهدا گفت: پدران و مادران شهدا قدر خود را بدانید خریدار رزمندگان شما خدای متعال بود،باید بدانید وجود همه آدمها گره خورده به شهدا محور ما شهدا، عزت ما در گرو شهیدان هستند.

وی در باب شهیدان تیپ فاطمیون بیان کرد:  تیپ فاطمیون و زینبیون نیروهای حزب الله لبنان ، نیروهای حشد الشعبی عراق هنر حاج قاسم بود تیپ فاطمیون یکی از پرافتخارترین تیپ ها اصلی که تمام هستی خود را رها کردند آمدند سوریه از کیان خاندان عصمت و طهارت حضرت زینب و حضرت رقیه دفاع نمود.

همرزم و رفیق حاج قاسم درباره وصیت نامه حاج قاسم گفت: حاج قاسم در وصیت نامه خود نقل کرد "جان من فدای شما ملت و هزاران جان فدای شما ملت" پرمعناترین جمله این وصیت نامه است که رزمندگان به امام حسین(ع) اقتدا کردند و نگذاشتند کوچه های نجف و کربلا و سامرا دوباره به دست دشمن بیافتد .

سردار عباس یگانه افزود: قدرت ایمان ،انس با قرآن واخلاص در نماز اول وقت از ویژگی های حاج قاسم و شهیدان والا مقام بود، جوری که حاج قاسم اگر در هوا بود وقت اذان در هواپیما، در حلب در سوریه و..‌.. زیر آتش تانک و گلوله به اقامه نماز می پرداخت./انتهای پیام

 

شهید گمنام

 

سردار سلیمانی مراسم

 

کاشان شهدا

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه