شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23081
منتشر شده در دوشنبه, 12 دی 1401 12:20
تعداد دیدگاه: 0
قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور:

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور گفت: تصور جهان بدون ایران امری بعید است همانگونه که ایران را بدون اصفهان نمی توان تصور کرد. آثار تاریخی اصفهان چون نگین انگشتری می درخشند و همه ما وظیفه داریم نسبت به حفظ و مرمت و نگهداری آن اقدام نماییم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، اعضای شورای عالی نظارت فنی بر مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان در نشستی با علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور گزارش اولیه خود را از بررسی و مشاهدات میدانی ارائه کردند.

سید مرتضی فرشته نژاد، اسکندر مختاری، علیرضا ایزدی و فریبا خطابخش هر یک گزارش مشاهدات و مطالعات و بررسی های خود را ارائه و خواهان توجه بایسته و اهتمام دولت برای حفظ و صیانت از میراث فرهنگی شدند. 

اعضای شورا تصریح کردند که مرمت گنبد مسجد دارای اشکالات اساسی است و اقدامات استحکام بخشی در خصوص مسجد نیز باید صورت گیرد.

دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی با تشکر و قدردانی از اقدمات شورای عالی نظارت فنی بر مرمت مسجد جامع عباسی اصفهان گفت: تصور جهان بدون ایران امری بعید است همانگونه که ایران را بدون اصفهان نمی توان تصور کرد. آثار تاریخی اصفهان چون نگین انگشتری می درخشند و همه ما وظیفه داریم نسبت به حفظ و مرمت و نگهداری آن نسبت به مأموریت های خود اقدام نماییم.

دارابی افزود: طرح مدون شورا جامع و می تواند پایه و اساس اقدامات بعدی باشد. این طرح باید زمان بندی، با برآورد اعتبارات لازم داشته باشد تا براساس آن اقدامات لازم صورت گیرد.

در این جلسه مديران ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی، پایگاه های میراث ملی و جهانی، حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی معاونت میراث فرهنگی نیز حضور داشتند.

گفتنی است در بهار سال جاری پس از ۱۱ سال مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان به هنگام باز کردن داربست های آن، معلوم شد که مرمت انجام شده دارای اشکالاتی است. اعضای شورای عالی نظارت فنی توسط معاون میراث فرهنگی از میان استادان و صاحبنظران برای رسیدگی به این امر تشکیل شد و گزارش خود را در این جلسه ارائه کردند./انتهای پیام

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

نوشتن دیدگاه