جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22917
منتشر شده در سه شنبه, 22 آذر 1401 16:57
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اعلام کرد؛

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، پژوهش را رکن اصلی توسعه پایدار اصفهان در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دانست.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا ایزدی در آیین پاسداشت هفته پژوهش و فناوری، ضمن تجلیل از فعالیت‌های پژوهشگران و فعالان حوزه پژوهش در این اداره‌ کل، با اعلام این مطلب گفت: پس از سه سال شیوع ویروس کرونا، شاهد کاستی‌های فراوانی در زیرساخت‌های فعالیت در سه حوزه میراث‌فرهنگی و به‌ویژه صنایع‌دستی و گردشگری هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: برای جبران کاستی‌های ناشی از یورش سه ساله ویروس منحوس کرونا از یکسو و حرکت به‌سوی توسعه پایدار از سوی دیگر نیازمند توسعه آموزش ویژه کارکنان و علاقه‌مندان در حوزه گردشگری آموزش و بازاریابی در حوزه تولید و عرضه صنایع‌دستی و به‌روزرسانی علم مرمت در حوزه حفاظت از آثار تاریخی هستیم.

او افزود: بی‌تردید امروزه دست‌یابی به توسعه پایدار در پهنه فلات مرکزی ایران با توسعه متوازن گردشگری، صنایع‌دستی و حفاظت از میراث‌فرهنگی میسر می‌شود، لذا معتقدم اگر می‌خواهیم نگاهی عمیق به این حوزه‌ها داشته باشیم، پژوهش در این زمینه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ایزدی تصریح کرد: بازنگری در طرح جامع گردشگری استان اصفهان، پژوهش در حوزه چگونگی مرمت مسجد امام(ره) (جامع عباسی) و گنبد عظیم این مسجد تاریخی و همچنین تلاش برای شناخت سلیقه و ذائقه گردشگران به‌ویژه گردشگران خارجی در حوزه تولید صنایع‌دستی ازجمله طرح‌هایی است که هم‌ اکنون در این اداره‌کل در دست اجرا است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه