پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22884
منتشر شده در شنبه, 19 آذر 1401 14:59
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان:

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در آیین رونمایی از هفدهمین جلد از کتاب معرفی هنرمندان ایران‌زمین، از هنرمندان اصفهانی به‌عنوان راویان فرهنگ چند هزارساله ایران‌ یاد کرد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا ایزدی روز گذشته در این آیین با اعلام این مطلب گفت: بی‌تردید در زمانه‌ای زیست می‌کنیم که متأسفانه نسل جدید با فرهنگ کهن ایران و ایرانی بیگانه شده است، لذا هر حرکتی برای معرفی این فرهنگ اصیل و کهن گامی ارزشمند به‌منظور ماندگاری و مانایی فرهنگ و هنر نیاکان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: به‌راستی هنرمندان راویان فرهنگ و هنر این سرزمین کهن با پیشینه تمدنی بیش از سه هزار سال هستند، پس تلاش‌های آنان امروزه نه‌ تنها در پهنه جغرافیایی ایران، بلکه در تمام جهان دیده شده و همین نکته باعث می‌شود تا ایران و ایرانی به جهان سربلند زیست کند.

در ادامه این نشست نورالله عبدالهی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بی‌تردید پیشینه هنر و صنایع‌دستی را در پهنه فلات مرکزی ایران می‌بایست در لابه‌لای سفالینه‌های به جای‌مانده از هزاره‌های اولیه سکونت انسان در این بخش از ایران پویش کرد.

او افزود: به‌راستی تبلور صنایع‌دستی در اصفهان در دوران اسلامی را باید در چهار دوره که اصفهان به‌عنوان پایتخت سلسله‌های مختلف انتخاب شده است، جستجو کرد که در هر دوره این هنرها به بلوغ رسیده و امروزه ما در قالب هنرهای سنتی و هنرهای دستی از منظر صنعت گردشگری به جهانیان ارائه می‌کنیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه