دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22521
منتشر شده در سه شنبه, 10 آبان 1401 11:49
تعداد دیدگاه: 0

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بررسی و تصویب ۱۰ پرونده ثبتی در شورای ثبت استان به‌منظور ارسال برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: در نشست اعضای شورای ثبت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ۱۰ پرونده ثبتی که توسط کارشناسان این اداره‌کل و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی در پهنه استان تهیه و آماده‌شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: در این شورا پرونده ثبتی مواردی همچون هنر آهنگری سنتی سمیرم، تکنیک ساخت و دوخت عروسک چوبی دوماب، ردیف‌سازی و آواز و گوشه‌های سنتی و ردیف‌های آوازی مکتب موسیقی اصفهان و همچنین سوهان عسلی زعفرانی کاشان موردبررسی و تصویب قرار گرفت.

او افزود: آیین سنتی آب‌بند شلغم شهرستان خوروبیابانک، سنت پخت باقلوا و سنت پخت میرزاحسینی از شهرستان کاشان از موارد دیگری بود که در این شورای به‌منظور بررسی، تصویب و ثبت در فهرست آثار ملی ایران تصویب شد.

ایزدی تصریح کرد: تکنیک سنتی چینی‌بندزنی سمیرم، آئین سنتی گندی پیازی چرمهین و آئین سنتی پوش آران و بیدگل از موارد دیگری بود که توسط اعضای این شورا تصویب شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه